Intergrating sustainability into marketing and developing a new meaningful brand : Case study: Green Company Effect
Särkijärvi, Keijo (2013)
Särkijärvi, Keijo
2013
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023083125151
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023083125151
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kaikki kuvat, haastattelut, taulukot sekä Case Study tuke-vat väitettäni siitä, että tulevaisuudessa kaikki tuotteet ja palvelut tulevat sisältä-mään tai tulisi sisältää voimakkaan viestin brändin vastuullisuudesta ja vihreistä arvoista. Tuotteiden ja palveluiden kuluttajat haluavat tuntea tehneensä jotain hyvää samalla kun ostavat ja käyttävät asioita. Tuntuu hyvältä jos tietää, että tuot-teen ostettuamme tiedämme istuttaneemme esimerkiksi puun Etelä-Amerikkaan tai että annoimme samalla rokotetta kehittymättömien maiden lapsille.
Aluksi käyn läpi brändin rakennuksen historiaa. On tiedettävä brändin rakentami-sen perusteet, jotta siihen voi lisätä jotain uutta. Sadan vuoden kokemuksella on jotain merkitystä kun aloitamme tekemään uudenlaista brändiä.
Myöhemmin Thesiksessä kerään erilaisia teorioita ja työkaluja joiden avulla brändejä rakennetaan. Kerään parhaimmat työkalut, jotka toimivat hyvin luonnonsuojelullisten markkinointitoimien kanssa. Motivaatio Design Thinking, Lean Production ja muut toimintamallit valjastetaan mukaan kehittämään vastuullista ja vihreämpää brändiä.
Käyn läpi useita eri tekniikoita ja ja valitsen niistä ne jotka parhaiten tukevat myös Case Study -työtäni. GCE tulee käyttämään näitä metodeja, kuten niitä voi käyttää myös muutkin yritykset ja yhteisöt. Tavoitteena luoda brändejä jotka kelpaavat tuleville, entistä valveutuneemmille asiakkaille.
Lopullinen tulos tästä Thesiksestä on kansainvälinen yritysten ja yhteisöjen verkosto. Green Company Effect verkosto tarjoaa mahdollisuuden tehdä vihreistä teoista näkyvää ja näin ollen se toimii myös markkinoinnin tukena. Ratkaisu joka yhdistää yritykset, yhteisöt, ympäristöjärjestöt ja kuluttajat yhteen.
Aluksi käyn läpi brändin rakennuksen historiaa. On tiedettävä brändin rakentami-sen perusteet, jotta siihen voi lisätä jotain uutta. Sadan vuoden kokemuksella on jotain merkitystä kun aloitamme tekemään uudenlaista brändiä.
Myöhemmin Thesiksessä kerään erilaisia teorioita ja työkaluja joiden avulla brändejä rakennetaan. Kerään parhaimmat työkalut, jotka toimivat hyvin luonnonsuojelullisten markkinointitoimien kanssa. Motivaatio Design Thinking, Lean Production ja muut toimintamallit valjastetaan mukaan kehittämään vastuullista ja vihreämpää brändiä.
Käyn läpi useita eri tekniikoita ja ja valitsen niistä ne jotka parhaiten tukevat myös Case Study -työtäni. GCE tulee käyttämään näitä metodeja, kuten niitä voi käyttää myös muutkin yritykset ja yhteisöt. Tavoitteena luoda brändejä jotka kelpaavat tuleville, entistä valveutuneemmille asiakkaille.
Lopullinen tulos tästä Thesiksestä on kansainvälinen yritysten ja yhteisöjen verkosto. Green Company Effect verkosto tarjoaa mahdollisuuden tehdä vihreistä teoista näkyvää ja näin ollen se toimii myös markkinoinnin tukena. Ratkaisu joka yhdistää yritykset, yhteisöt, ympäristöjärjestöt ja kuluttajat yhteen.