Menesty verkossa: huippuasiantuntijoiden tehovinkit. Digiportaat 2.0
Editoija
Ollanketo, Anna
Rajahonka, Mervi
Saali, Heli
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-526-0
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-526-0
Tiivistelmä
Yksi yrityksen menestyksen kannalta tärkeä asia on, että asiakkaat löytävät yrityksen. Läsnäolo verkossa auttaa tavoittamaan laajempaa asiakaskuntaa, erottumaan kilpailijoista ja rakentamaan vahvempaa brändiä. Hyvin suunniteltu verkkosivusto, aktiivinen läsnäolo sosiaalisessa mediassa ja laadukkaat sisällöt auttavat luomaan luottamusta ja houkuttelemaan asiakkaita.
Tähän artikkelikokoelmaan on koottu Digiportaat 2.0 -hankkeessa kouluttajina toimineiden asiantuntijoiden artikkeleita niiltä osaamisalueilta, jotka on yrityksissä koettu liiketoiminnan kannalta merkityksellisiksi.
Julkaisun ensimmäisessä artikkelissa Lowreality Marketing Architectsin markkinointiarkkitehti ja valmentaja Antti Leino esittelee tärkeimmät vinkkinsä myynnin ja markkinoinnin edistämiseen verkkokaupan ja kivijalan yhdistelmässä.
Julkaisun toisessa artikkelissa Viestintä-Piritta Oy:n viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija ja kouluttaja Piritta Seppälä esittelee, kuinka toimivat verkkotekstit tukevat yrityksen menestystä. Artikkelissa paneudutaan erityisesti verkkotekstien rooliin osana yrityksen myyntiä ja markkinointia.
Julkaisun kolmannessa artikkelissa Vapauta Supervoimasi Akatemian perustaja ja päävalmentaja Iida Soininen kertoo, kuinka yritys voi kasvattaa liiketoimintaansa tuotteistamalla oman osaamisensa verkkokurssiksi.
Neljännessä artikkelissa some- ja videomarkkinoinnin kouluttaja, konsultti ja TikTok-vaikuttaja Jannika Julin CJ Insight Oy:ltä antaa vinkkinsä siihen, kuinka pk-yritys voi hyödyntää yhtä tämän hetken suosituinta sosiaalisen median sisältömuotoa eli Tiktokin lyhytvideoita markkinoinnissaan.
Viidennessä artikkelissa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun digiyritysneuvoja, yrittäjä ja verkkokauppaosaaja Kati Kärki sekä tietojohtamisen tutkimuspäällikkö ja kouluttaja Miia Kosonen kertovat, kuinka yritysneuvojat voivat tukea aloittavaa verkkokauppiasta kilpailukykyisen verkkokaupan suunnittelussa.
Lue lisää digiosaamiskartoituksesta ja digiosaamisen itsearvioinneista, Digiportaat 2.0 -hankkeen koulutuksista ja sparrauksesta sekä hankkeen vaikutuksista ja vaikuttavuudesta julkaisusta Polkuja pk-yritysten liiketoiminnan kasvuun:
Digiportaat 2.0 – toiminta, tulokset ja vaikuttavuus.
Tähän artikkelikokoelmaan on koottu Digiportaat 2.0 -hankkeessa kouluttajina toimineiden asiantuntijoiden artikkeleita niiltä osaamisalueilta, jotka on yrityksissä koettu liiketoiminnan kannalta merkityksellisiksi.
Julkaisun ensimmäisessä artikkelissa Lowreality Marketing Architectsin markkinointiarkkitehti ja valmentaja Antti Leino esittelee tärkeimmät vinkkinsä myynnin ja markkinoinnin edistämiseen verkkokaupan ja kivijalan yhdistelmässä.
Julkaisun toisessa artikkelissa Viestintä-Piritta Oy:n viestinnän ja sosiaalisen median asiantuntija ja kouluttaja Piritta Seppälä esittelee, kuinka toimivat verkkotekstit tukevat yrityksen menestystä. Artikkelissa paneudutaan erityisesti verkkotekstien rooliin osana yrityksen myyntiä ja markkinointia.
Julkaisun kolmannessa artikkelissa Vapauta Supervoimasi Akatemian perustaja ja päävalmentaja Iida Soininen kertoo, kuinka yritys voi kasvattaa liiketoimintaansa tuotteistamalla oman osaamisensa verkkokurssiksi.
Neljännessä artikkelissa some- ja videomarkkinoinnin kouluttaja, konsultti ja TikTok-vaikuttaja Jannika Julin CJ Insight Oy:ltä antaa vinkkinsä siihen, kuinka pk-yritys voi hyödyntää yhtä tämän hetken suosituinta sosiaalisen median sisältömuotoa eli Tiktokin lyhytvideoita markkinoinnissaan.
Viidennessä artikkelissa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun digiyritysneuvoja, yrittäjä ja verkkokauppaosaaja Kati Kärki sekä tietojohtamisen tutkimuspäällikkö ja kouluttaja Miia Kosonen kertovat, kuinka yritysneuvojat voivat tukea aloittavaa verkkokauppiasta kilpailukykyisen verkkokaupan suunnittelussa.
Lue lisää digiosaamiskartoituksesta ja digiosaamisen itsearvioinneista, Digiportaat 2.0 -hankkeen koulutuksista ja sparrauksesta sekä hankkeen vaikutuksista ja vaikuttavuudesta julkaisusta Polkuja pk-yritysten liiketoiminnan kasvuun:
Digiportaat 2.0 – toiminta, tulokset ja vaikuttavuus.