Digitaalisen markkinoinnin hyödyntäminen liiketoiminnassa
Salonen, Jami (2023)
Salonen, Jami
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023072724624
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023072724624
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tutkimustavoitteena oli tutkia millä keinoin digitaalista markkinointia pystytään hyödyntämään liiketoiminnassa. Opinnäytetyössä keskitytään tärkeisiin digitaalisen markkinoinnin keinoihin ja hyötyihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää digitaalisesta markkinoinnista tärkeimmät hyödyt. Tämä opinnäytetyö soveltuu kaikille liiketoimintaa harjoittaville yrityksille jotka, käyttävät digitaalista markkinointia liiketoiminnan markkinoinnissa ja ovat kiinnostuneet sen hyödyistä ja keinoista.
Opinnäytetyön teoria osuudessa käsitellään yleisesti digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa, hakukonemarkkinointia, display ja videomainonta ja alussa käsitellään markkinoinnin suunnittelumallia, jota kutsutaan nimellä SOSTACmalliksi ja sen tarkoituksena on auttaa yrityksiä suunnittelemaan markkinointistrategioita/kampanjoita ja myös toteuttamaan niitä.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tehtiin opinnäytetyötä lähteenä käyttäen opas/käsikirja digitaalisen markkinoinnin hyödyntämisestä. Oppaan tarkoituksena on olla mahdollisimman informatiivinen ja sisältää kaikki tärkeimmät hyödyt ja vinkit, jota yritys tarvitsee hyödyntäessään digimarkkinointia liiketoiminnan markkinoinnissa.
Opinnäytetyön teoria osuudessa käsitellään yleisesti digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa, hakukonemarkkinointia, display ja videomainonta ja alussa käsitellään markkinoinnin suunnittelumallia, jota kutsutaan nimellä SOSTACmalliksi ja sen tarkoituksena on auttaa yrityksiä suunnittelemaan markkinointistrategioita/kampanjoita ja myös toteuttamaan niitä.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tehtiin opinnäytetyötä lähteenä käyttäen opas/käsikirja digitaalisen markkinoinnin hyödyntämisestä. Oppaan tarkoituksena on olla mahdollisimman informatiivinen ja sisältää kaikki tärkeimmät hyödyt ja vinkit, jota yritys tarvitsee hyödyntäessään digimarkkinointia liiketoiminnan markkinoinnissa.