Valkokangasmaalin markkinointisuunnitelma Verdeaudio Oy:lle
Lehmuskuja, Matti-Pekka (2014)
Lehmuskuja, Matti-Pekka
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014091213910
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014091213910
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tehtiin Nokialla sijaitsevan audioelektroniikkayritys Verdeaudio Oy:n toi-mesta. Tavoitteena oli kehittää markkinointisuunnitelma uudelle Juha Penttilän kehittämälle valkokangasmaalille ja lisätä sen kautta myyntiä.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään markkinoinnin tehtäviä ja kilpailukeinoja, mark-kinoinnin suunnittelua, sekä markkinoinnin johtamista.
Käytännön osuudessa tarkastellaan valkokangasmaalia tuotteena, Verdeaudio Oy:n mark-kinointisuunnitelmaa lähtokohta-analyysien kautta, sekä markkinointistrategiaa.
Markkinointisuunnitelmassa päädyttiin internet-markkinointiin harrastelijafoorumilla ja Google hakukoneoptimoinnin hyödyntämiseen. Tavoitteena oli tehdä verkkokauppaan sel-keät maalausohjeet, sekä taulukko mistä nähdään miten maali reagoi erilaisten videotykkien kanssa.
Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään markkinoinnin tehtäviä ja kilpailukeinoja, mark-kinoinnin suunnittelua, sekä markkinoinnin johtamista.
Käytännön osuudessa tarkastellaan valkokangasmaalia tuotteena, Verdeaudio Oy:n mark-kinointisuunnitelmaa lähtokohta-analyysien kautta, sekä markkinointistrategiaa.
Markkinointisuunnitelmassa päädyttiin internet-markkinointiin harrastelijafoorumilla ja Google hakukoneoptimoinnin hyödyntämiseen. Tavoitteena oli tehdä verkkokauppaan sel-keät maalausohjeet, sekä taulukko mistä nähdään miten maali reagoi erilaisten videotykkien kanssa.