Somesuunnitelman laatiminen : case Creste Oy
Harju, Kasimir (2023)
Harju, Kasimir
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061223562
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061223562
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli luoda somesuunnitelma kohdeyritykselle. Aihe valikoitui yrityksen tarpeesta sosiaalisen median suunnittelulle ja kehittämiselle. Taloushallinnon kenttä on muuttumassa jatkuvasti, joten nykyaikainen ymmärrys markkinoista ja somen hyödyntämisestä on tärkeä osa yrityksen toimintaa. Tarkoituksena oli löytää tietoa markkinoinnista digitalisoituvassa taloushallinnossa ja siitä, miten nykyaikainen markkinointi soveltuu muuttuvaan taloushallinnon alaan. Opinnäytetyönä syntyi somesuunnitelma yrityksen käyttöön.
Opinnäytetyö lähtee teoriaosasta ja sen jälkeen esitetään toiminnallinen osa. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointia ja sen teoriaa, jossa on käytetty lähteenä markkinoinnista kirjoitettua kirjallisuutta. Markkinoinnin teoriassa on käyty läpi B2B-markkinointia, markkinoinnin suunnittelua, tutkimuksia ja analyysejä sekä inbound-markkinoinnin keinoja ja tavoitteita.
Toiminnallisessa osassa luotiin yritykselle somesuunnitelma, joka syntyi toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen ja havaintojen perusteella. Alkuun käytiin läpi suunnitelman tavoitteet ja lähtökohdat. Viestintä toimeksiantajan kanssa on ollut edellytys sille, että somesuunnitelma vastaa asetettuja tavoitteita. Toimeksiantajan ajatuksia ja mielipiteitä on huomioitu opinnäytetyön aikana sekä on varmistettu, että suunnitelma sopii sille asetettuun tarpeeseen.
Opinnäytetyö lähtee teoriaosasta ja sen jälkeen esitetään toiminnallinen osa. Teoriaosuudessa käydään läpi markkinointia ja sen teoriaa, jossa on käytetty lähteenä markkinoinnista kirjoitettua kirjallisuutta. Markkinoinnin teoriassa on käyty läpi B2B-markkinointia, markkinoinnin suunnittelua, tutkimuksia ja analyysejä sekä inbound-markkinoinnin keinoja ja tavoitteita.
Toiminnallisessa osassa luotiin yritykselle somesuunnitelma, joka syntyi toimeksiantajan kanssa käytyjen keskustelujen ja havaintojen perusteella. Alkuun käytiin läpi suunnitelman tavoitteet ja lähtökohdat. Viestintä toimeksiantajan kanssa on ollut edellytys sille, että somesuunnitelma vastaa asetettuja tavoitteita. Toimeksiantajan ajatuksia ja mielipiteitä on huomioitu opinnäytetyön aikana sekä on varmistettu, että suunnitelma sopii sille asetettuun tarpeeseen.