Facebookin hyödyntäminen palvelun lanseerauksessa : case PakuAjoon -pakettiauton vuokrauspalvelu
Hilanne, Niina (2023)
Hilanne, Niina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722346
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722346
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Yritys X:lle, joka on juuri lanseerannut uuden pakettiauton vuokrauspalvelun. Tavoitteena oli saada yrityksen Facebook-sivulle näkyvyyttä ja kasvattaa brändin tunnettuutta, sekä tavoittaa potentiaalisia asiakkaita.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa yritykselle suunniteltiin yhteensä kolme erilaista Facebook-kampanjaa. Yrityksellä ei ollut entuudestaan Facebookia käytössä markkinointikanavana. Jatkuvuuden varmistamiseksi yritykselle luotiin lähitulevaisuuteen sisältösuunnitelma, jota voidaan hyödyntää tulevaa mainontaa suunnitellessa.
Kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta lähdettiin rakentamaan nojaten vahvasti opinnäytetyön teoriaperustaan, joka koostuu kirjallisuudesta, blogikirjoituksista ja aiheeseen liittyvistä artikkeleista.
Työn tulokseksi saatiin kolme erilaista kampanjaa, joista saatuja tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen tulevaa somemarkkinointia suunnitellessa. Sisältösuunnitelmaan on suunniteltu lähitulevaisuuden mainoskampanjoita ja liitteeksi on lisätty opas mainoskampanjoiden luomiseen, jotta yrittäjän on mahdollisimman helppo jatkaa Facebook-mainontaa säännöllisesti.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa yritykselle suunniteltiin yhteensä kolme erilaista Facebook-kampanjaa. Yrityksellä ei ollut entuudestaan Facebookia käytössä markkinointikanavana. Jatkuvuuden varmistamiseksi yritykselle luotiin lähitulevaisuuteen sisältösuunnitelma, jota voidaan hyödyntää tulevaa mainontaa suunnitellessa.
Kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta lähdettiin rakentamaan nojaten vahvasti opinnäytetyön teoriaperustaan, joka koostuu kirjallisuudesta, blogikirjoituksista ja aiheeseen liittyvistä artikkeleista.
Työn tulokseksi saatiin kolme erilaista kampanjaa, joista saatuja tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen tulevaa somemarkkinointia suunnitellessa. Sisältösuunnitelmaan on suunniteltu lähitulevaisuuden mainoskampanjoita ja liitteeksi on lisätty opas mainoskampanjoiden luomiseen, jotta yrittäjän on mahdollisimman helppo jatkaa Facebook-mainontaa säännöllisesti.