Asiakastyytyväisyystutkimus, Veken kaluste, Rovaniemi
Kajava, Riku (2023)
Kajava, Riku
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016273
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön pääroolissa oli Veke Rovaniemen asiakkaille tuotettu asiakastyytyväisyyskysely. Työn tavoitteena oli saada tietoa Veke Rovaniemen asiakkaiden tyytyväisyydestä yksikön palveluun. Lisäksi tavoitteena oli saada asiakkailta kehitysehdotuksia toimintaan.
Opinnäytetyössä selvitettiin, mistä osa-alueista asiakastyytyväisyys sekä asiakaspalvelu koostuvat. Lisäksi käytiin läpi yritysmarkkinointia. Asiakastyytyväisyyskyselyssä esitetyt kysymykset pohdittiin niiden asioiden kannalta, mitkä ovat työn kannalta oleellisia. Kyselyssä kysytyt asiat liittyivät palvelun hyviin puoliin, kehitysehdotuksiin, myymälän ulkonäköön, myymälän äänimaailmaan ja myymälän markkinointiin.
Toimeksiantaja oli Veke Rovaniemi. Veke Rovaniemen asiakkaat vastasivat kyselyyn ja vastauksia saatiin yhteensä 30 kappaletta. Saaduista vastauksista saatiin nostettua esille oleelliset asiat Veke Rovaniemen palvelusta. Positiivista oli henkilökunnan palveluasenne, myymälän ulkonäkö ja myymälän äänimaailma. Kehitysehdotukset toiminnan parantamiseksi luotiin aineistojen pohjalta. Kehitysehdotukset keskittyivät varaston toimintaan, asiakaspalvelun tason pysymiseen ja yksikön markkinoinnin lisäämiseen.
Opinnäytetyössä selvitettiin, mistä osa-alueista asiakastyytyväisyys sekä asiakaspalvelu koostuvat. Lisäksi käytiin läpi yritysmarkkinointia. Asiakastyytyväisyyskyselyssä esitetyt kysymykset pohdittiin niiden asioiden kannalta, mitkä ovat työn kannalta oleellisia. Kyselyssä kysytyt asiat liittyivät palvelun hyviin puoliin, kehitysehdotuksiin, myymälän ulkonäköön, myymälän äänimaailmaan ja myymälän markkinointiin.
Toimeksiantaja oli Veke Rovaniemi. Veke Rovaniemen asiakkaat vastasivat kyselyyn ja vastauksia saatiin yhteensä 30 kappaletta. Saaduista vastauksista saatiin nostettua esille oleelliset asiat Veke Rovaniemen palvelusta. Positiivista oli henkilökunnan palveluasenne, myymälän ulkonäkö ja myymälän äänimaailma. Kehitysehdotukset toiminnan parantamiseksi luotiin aineistojen pohjalta. Kehitysehdotukset keskittyivät varaston toimintaan, asiakaspalvelun tason pysymiseen ja yksikön markkinoinnin lisäämiseen.