The Development of a Business Plan: Case Business X. the adaptation of the business plan to the German market
Baucke, Sonja (2023)
Baucke, Sonja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116340
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116340
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on päivittää ja kehittää Yritys X:n liiketoimintasuunnitelmaa sekä mukauttaa suunnitelmaa Saksan markkinoille sopivaksi. Tutkimuksessa käytetään kvalitatiivista menetelmää, jossa toteutetaan puolistrukturoituja haastatteluja. Haastatteluissa saatiin hyödyllistä tietoa kansainvälistymisestä.
Työn toinen kappale sisältää opinnäytetyön teoriaosuuden. Teoria sisältää markkinatutkimuksia, kirjallisuutta kansainvälistymisestä sekä markkinoille tunkeutumisen strategioita. Teoriaosuus paljasti hyödyllistä tietoa avainkäsitteistä, teorioista ja malleista, jotta haastatteluita ja analyyseja pystyttiin toteuttamaan.
Työn kolmas kappale sisältää datan keräämisen ja datan analysoinnin. Datan keräämisessä käytettiin kvalitatiivista menetelmää, puolistrukturoituja haastatteluja, ja avoimia kysymyksiä.
Datan analysoinnissa vastaajien kesken ilmeni useita toistuvia teemoja. Kansainvälistymisen haasteissa, tärkeissä arvoissa sekä muissa seikoissa löytyi toistuvia vastauksia.
Työn neljäs ja viides kappaleet sisältävät liiketoimintasuunnitelmat yritys X:lle. Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa esitetään päätelmät sekä työn yhteenvetoa.
Työn toinen kappale sisältää opinnäytetyön teoriaosuuden. Teoria sisältää markkinatutkimuksia, kirjallisuutta kansainvälistymisestä sekä markkinoille tunkeutumisen strategioita. Teoriaosuus paljasti hyödyllistä tietoa avainkäsitteistä, teorioista ja malleista, jotta haastatteluita ja analyyseja pystyttiin toteuttamaan.
Työn kolmas kappale sisältää datan keräämisen ja datan analysoinnin. Datan keräämisessä käytettiin kvalitatiivista menetelmää, puolistrukturoituja haastatteluja, ja avoimia kysymyksiä.
Datan analysoinnissa vastaajien kesken ilmeni useita toistuvia teemoja. Kansainvälistymisen haasteissa, tärkeissä arvoissa sekä muissa seikoissa löytyi toistuvia vastauksia.
Työn neljäs ja viides kappaleet sisältävät liiketoimintasuunnitelmat yritys X:lle. Opinnäytetyön viimeisessä kappaleessa esitetään päätelmät sekä työn yhteenvetoa.