Asiakaspysyvyyden parantaminen ulkoistetussa palkkahallinnossa : case: Silta Oy
Löytöläinen, Jenna (2023)
Löytöläinen, Jenna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915290
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915290
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mitä asiat vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen ja miten asiakaspysyvyyttä saataisiin parannettua. Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona Silta Oy:lle, jonka näkökulmasta tutkimuskysymyksiin haettiin vastausta.
Opinnäyteteen alun teoriaosuus jakautuu kahteen pääaiheeseen; asiakkuuden hallintaan ja asiakastyytyväisyyteen. Näiden alta löytyy näihin sidoksissa olevaa teoriaa, kuten asiakaspysyvyyttä ja -tyytymättömyyttä. Työn tutkimusosa perustuu erilaisiin haastatteluihin ja mittauksiin. Aineistojen avulla haettiin vastauksia tutkimuskysymyksiin teoriaan peilaten.
Työn tulokseksi saatiin annettuihin tutkimuskysymyksiin vastaukset, joista toimeksiantaja saa paljon hyötyä asiakaspysyvyyden parantamiseen. Työstä saatiin myös informaatiota, jota toimeksiantaja voi hyödyntää merkittävästi asiakasyhteistyön kehittämisessä asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Toimeksiantaja hyödyntää työntuloksia ja kehitysideoita asiakaspysyvyyteen liittyen.
Opinnäyteteen alun teoriaosuus jakautuu kahteen pääaiheeseen; asiakkuuden hallintaan ja asiakastyytyväisyyteen. Näiden alta löytyy näihin sidoksissa olevaa teoriaa, kuten asiakaspysyvyyttä ja -tyytymättömyyttä. Työn tutkimusosa perustuu erilaisiin haastatteluihin ja mittauksiin. Aineistojen avulla haettiin vastauksia tutkimuskysymyksiin teoriaan peilaten.
Työn tulokseksi saatiin annettuihin tutkimuskysymyksiin vastaukset, joista toimeksiantaja saa paljon hyötyä asiakaspysyvyyden parantamiseen. Työstä saatiin myös informaatiota, jota toimeksiantaja voi hyödyntää merkittävästi asiakasyhteistyön kehittämisessä asiakastyytyväisyyden näkökulmasta. Toimeksiantaja hyödyntää työntuloksia ja kehitysideoita asiakaspysyvyyteen liittyen.