Sosiaalisen median hyödyntäminen teatterimarkkinoinnissa
Lehtonen, Lidia (2023)
Lehtonen, Lidia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915236
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915236
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä toimeksiantoprojektissa. Työn tavoitteena on luoda toimeksiantajalle digitaalisesta markkinoinnista työkalu, jota voidaan hyödyntää tulevaisuudessa kustannustehokkaasti. Toimeksiantajana ovat näyttelijät, ketkä toimivat paikallisteatterissa Salossa.
Projektin tarkoituksena on tehdä markkinointisuunnitelma sekä viedä se käytäntöön esitystrilogian viimeistä osaa varten.
Opinnäytetyössä analysoitiin, mitä teatterimarkkinoinnin projektissa tehtiin sekä mitkä olivat ne keinot, joita käytettiin teatterituotannon digitaalisessa markkinoinnissa. Tämän lisäksi tässä opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksia, joita toimeksiantaja voi hyödyntää tulevissa teatterituotannoissa.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä hyödynnettiin toimialaan liittyviä tekstejä, kuten tutkimuksia, kirjallisuutta sekä blogeja. Menetelmänä hyödynnettiin kilpailijavertailua, joka toteutettiin sosiaalisen median analysoinnin kautta saman toimialan yrityksille.
Projektin tarkoituksena on tehdä markkinointisuunnitelma sekä viedä se käytäntöön esitystrilogian viimeistä osaa varten.
Opinnäytetyössä analysoitiin, mitä teatterimarkkinoinnin projektissa tehtiin sekä mitkä olivat ne keinot, joita käytettiin teatterituotannon digitaalisessa markkinoinnissa. Tämän lisäksi tässä opinnäytetyössä esitetään kehitysehdotuksia, joita toimeksiantaja voi hyödyntää tulevissa teatterituotannoissa.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä hyödynnettiin toimialaan liittyviä tekstejä, kuten tutkimuksia, kirjallisuutta sekä blogeja. Menetelmänä hyödynnettiin kilpailijavertailua, joka toteutettiin sosiaalisen median analysoinnin kautta saman toimialan yrityksille.