Markkinoinnin suunnittelu julisteiden verkkokaupalle
Aitio, Tilda-Serafina (2023)
Aitio, Tilda-Serafina
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514171
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514171
Tiivistelmä
Verkkokauppojen kilpailu on kovaa, joten joukosta erottautuminen on yrityksen elinehto. Markkinoinnin onnistunut toteuttaminen muiden liiketoimien ohella on hankalaa, varsinkin kun yrityksen resurssit ovat rajalliset. Onnistunut markkinointisuunnitelma vaatii alleen laadukkaat pohjatiedot.
Toimeksiantajana toimiva yritys on kesällä 2023 lanseerattava suomalainen julisteiden verkkokauppa. Yrittäjällä ei ole aikaisempaa kokemusta uuden verkkokaupan perustamisesta tai markkinoinnin käynnistämisestä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on käydä läpi, mitä seikkoja aloittavan verkkokaupan on otettava huomioon markkinoinnin käynnistämisessä ja luoda vankka pohja markkinoinnin aloittamiselle. Opinnäytetyö kootaan yrityksen arvojen mukaisesti.
Työn toteutuksessa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa useista verkkolähteistä, toimeksiantajayrityksen yrittäjän kanssa käytyjä keskusteluja ja hänen näkemyksiänsä ja toiveita sekä kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia Julistamon työntekijänä.
Työn tuloksena syntyi tiivis paketti, joka sisältää kaiken tarvittavan informaation brändin rakentamisesta markkinoinnin toteuttamiseen ja markkinointiviestinnän suunnitteluun, jonka pohjalta markkinoinnin käynnistäminen helpottuu huomattavasti.
Toimeksiantajana toimiva yritys on kesällä 2023 lanseerattava suomalainen julisteiden verkkokauppa. Yrittäjällä ei ole aikaisempaa kokemusta uuden verkkokaupan perustamisesta tai markkinoinnin käynnistämisestä. Tämän opinnäytetyön tavoitteena on käydä läpi, mitä seikkoja aloittavan verkkokaupan on otettava huomioon markkinoinnin käynnistämisessä ja luoda vankka pohja markkinoinnin aloittamiselle. Opinnäytetyö kootaan yrityksen arvojen mukaisesti.
Työn toteutuksessa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa useista verkkolähteistä, toimeksiantajayrityksen yrittäjän kanssa käytyjä keskusteluja ja hänen näkemyksiänsä ja toiveita sekä kirjoittajan henkilökohtaisia kokemuksia Julistamon työntekijänä.
Työn tuloksena syntyi tiivis paketti, joka sisältää kaiken tarvittavan informaation brändin rakentamisesta markkinoinnin toteuttamiseen ja markkinointiviestinnän suunnitteluun, jonka pohjalta markkinoinnin käynnistäminen helpottuu huomattavasti.