Markkinointikampanja Onnion Storen secondhand – puolen elävöittämiseksi
Sulonen, Ronja (2023)
Sulonen, Ronja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413670
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointikampanja Onnion Storen secondhand – puolen elävöittämiseksi. Secondhand – puoli tarkoittaa kirpputoria. Opinnäytetyössä toteutettiin Onnion Storelle markkinointikampanja ja analysoitiin sen tuloksia. Tavoitteena oli saada tuotua secondhand – puolta enemmän ihmisten tietoisuuteen sen myynnin ja myynti-paikkavarausten lisäämiseksi.
Toimeksiantajana työssä toimi Onnion Store. Onnion Store on kierrätykseen ja tavaroiden tuunaukseen perustuva tunnelmallinen liike, josta löytyy uniikkeja myyntituotteita, kalusteita, secondhand – puoli ja kahvila. Opinnäytetyössä keskityttiin vain secondhand – puoleen.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella. Siinä tutkitaan yleisellä tasolla markkinointiviestintää, käydään läpi eri markkinointikanavia ja tarkemmin kampanjan aikana käytettyjä kanavia, sekä markkinointikampanjan tekoa.
Toiminnallisessa osuudessa Onnion Storelle toteutettiin sosiaalisessa mediassa markkinointi-kampanja. Käytettyinä kanavina markkinointikampanjassa oli Instagram ja Facebook. Markki-nointikampanjan toteutus sujui suunnitelmien mukaisesti, ja tavoitteisiin päästiin.
Tämä opinnäytetyö antaa Onnion Storelle ohjeita ja inspiraatiota siihen, kuinka he voivat jatkossa luoda kampanjoita ja hyödyntää sosiaalisen median markkinointia. On suotavaa, että Onnion Store lisää jatkossa resursseja sosiaaliseen mediaan, jolloin luodun sisällön näkyvyys paranee.
Toimeksiantajana työssä toimi Onnion Store. Onnion Store on kierrätykseen ja tavaroiden tuunaukseen perustuva tunnelmallinen liike, josta löytyy uniikkeja myyntituotteita, kalusteita, secondhand – puoli ja kahvila. Opinnäytetyössä keskityttiin vain secondhand – puoleen.
Opinnäytetyö alkaa teoriaosuudella. Siinä tutkitaan yleisellä tasolla markkinointiviestintää, käydään läpi eri markkinointikanavia ja tarkemmin kampanjan aikana käytettyjä kanavia, sekä markkinointikampanjan tekoa.
Toiminnallisessa osuudessa Onnion Storelle toteutettiin sosiaalisessa mediassa markkinointi-kampanja. Käytettyinä kanavina markkinointikampanjassa oli Instagram ja Facebook. Markki-nointikampanjan toteutus sujui suunnitelmien mukaisesti, ja tavoitteisiin päästiin.
Tämä opinnäytetyö antaa Onnion Storelle ohjeita ja inspiraatiota siihen, kuinka he voivat jatkossa luoda kampanjoita ja hyödyntää sosiaalisen median markkinointia. On suotavaa, että Onnion Store lisää jatkossa resursseja sosiaaliseen mediaan, jolloin luodun sisällön näkyvyys paranee.