Kohdennetun mainonnan opas mikroyrittäjille
Pirinen, Julius (2023)
Pirinen, Julius
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313020
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313020
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on laatia markkinoinnin kohdentamisen opas mikroyrittäjille. Aihe on ajankohtainen, sillä digitaalisuus jatkaa kasvuaan ja mikroyrittäjien on vaikea erottua edukseen. Yksi tärkeimmistä keinoista erottua on markkinoinnin kohdentaminen eli tarkkaan valitun kohderyhmän huomioiminen markkinoinnissa. Tässä työssä keskitytään vastaamaan kysymyksiin, miksi kohdennettu mainonta on tärkeää mikroyrityksille ja kuinka sitä hyödynnetään Google -ja Meta alustoilla.
Opinnäytetyö palvelee yrityksen alkutaipaleissa olevia mikroyrityksiä, joilla ei ole vielä vahvaa osaamista digitaalisesta markkinoinnista. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten mikroyrittäjät voivat hyödyntää markkinoinnin kohdentamista edistääkseen oman yrityksensä kasvua. Teoreettisessa viitekehyksessä käydään läpi digitaalinen markkinointi, kohdennettu markkinointi, Meta ja Google. Työ koostuu johdanto-osuudesta, teoriaosuudesta, oppaasta, johtopäätöksestä ja pohdinnasta.
Kohdennetun markkinoinnin opas mikroyrittäjille laaditaan käyttämällä tämän työn tuloksia. Opas tulee sisältää seitsemän ohjetta, jotka auttavat mikroyrittäjiä parantamaan markkinointistrategiaansa. Oppaan tarkoituksena on antaa mikroyrittäjille selkeitä neuvoja, joiden avulla he voivat kohdistaa markkinointiaan tehokkaammin ja saavuttaa parempia tuloksia.
Tämä opinnäytetyö ei ole toteutettu yrityksen toimeksiannosta vaan se on tehty itsenäisenä projektina ilman kolmansia osapuolia. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, jossa on hyödynnetty laadullisen tutkimuksen menetelmiä. Apuna on käytetty alan kirjallisuutta, asiantuntijoiden kirjoittamia artikkeleita ja muita kotimaisia sekä ulkomaisia lähteitä, jotka ovat vertaisarvioitu. Työssä pyrittiin painottamaan lähteiden luotettavuutta.
Opinnäytetyö palvelee yrityksen alkutaipaleissa olevia mikroyrityksiä, joilla ei ole vielä vahvaa osaamista digitaalisesta markkinoinnista. Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten mikroyrittäjät voivat hyödyntää markkinoinnin kohdentamista edistääkseen oman yrityksensä kasvua. Teoreettisessa viitekehyksessä käydään läpi digitaalinen markkinointi, kohdennettu markkinointi, Meta ja Google. Työ koostuu johdanto-osuudesta, teoriaosuudesta, oppaasta, johtopäätöksestä ja pohdinnasta.
Kohdennetun markkinoinnin opas mikroyrittäjille laaditaan käyttämällä tämän työn tuloksia. Opas tulee sisältää seitsemän ohjetta, jotka auttavat mikroyrittäjiä parantamaan markkinointistrategiaansa. Oppaan tarkoituksena on antaa mikroyrittäjille selkeitä neuvoja, joiden avulla he voivat kohdistaa markkinointiaan tehokkaammin ja saavuttaa parempia tuloksia.
Tämä opinnäytetyö ei ole toteutettu yrityksen toimeksiannosta vaan se on tehty itsenäisenä projektina ilman kolmansia osapuolia. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena, jossa on hyödynnetty laadullisen tutkimuksen menetelmiä. Apuna on käytetty alan kirjallisuutta, asiantuntijoiden kirjoittamia artikkeleita ja muita kotimaisia sekä ulkomaisia lähteitä, jotka ovat vertaisarvioitu. Työssä pyrittiin painottamaan lähteiden luotettavuutta.