Vastuullisen hääpuvun elinkaari
Lindh, Anna (2023)
Lindh, Anna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052112348
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052112348
Tiivistelmä
Kuluttajat arvostavat koko ajan enemmissä määrin vastuullisuutta ja kestävää kehitystä vaatevalinnoissaan. Hääpuku on useasti kertakäyttövaate, koska sitä käytetään vain kerran hääpäivänä. Monet asiakkaat kuitenkin toivovat hääpuvuillensa jatkokäyttöä.
Tässä tutkimuksessa selvitetään hääpukujen vastuullisuutta ja etsitään keinoja hääpuvun elinkaaren pidentämiseksi. Tutkimus painottuu hääpuvun jatkokäyttöön. Tutkimuksessa tutkitaan kuluttajien näkemystä vastuullisesta, ekologisesta ja kestävää kehitystä tukevasta hääpuvusta. Tutkimuksessa selvitetään kuluttajien hintakäsitystä vastuullisesti valmistetusta hääpuvusta. Tutkimuksen taustaosiossa käytettiin vastuullisuuteen ja vaatetukseen liittyvää kirjallisuutta. Tutkimuksen asiakastutkimus tehtiin kyselytutkimuksena Facebookin avulla ja siihen vastasi kattavasti 143 vastaajaa eri puolilta Suomea.
Tutkimus tehtiin yritykselle Anna Lindh Oy, joka suunnittelee, valmistaa ja muodistaa hää-, ilta- ja juhlapukuja mittatilauksena ja tuottaa omaa hääpukumallistoa nimellä Anna Lindh. Tutkimuksen tuloksia apuna käyttäen muodostettiin kehitysideoita Anna Lindh Oy:lle, joiden avulla yritys voi jatkossa kehittää vastuullisuutta ja kestävää kehitystä.
Tässä tutkimuksessa selvitetään hääpukujen vastuullisuutta ja etsitään keinoja hääpuvun elinkaaren pidentämiseksi. Tutkimus painottuu hääpuvun jatkokäyttöön. Tutkimuksessa tutkitaan kuluttajien näkemystä vastuullisesta, ekologisesta ja kestävää kehitystä tukevasta hääpuvusta. Tutkimuksessa selvitetään kuluttajien hintakäsitystä vastuullisesti valmistetusta hääpuvusta. Tutkimuksen taustaosiossa käytettiin vastuullisuuteen ja vaatetukseen liittyvää kirjallisuutta. Tutkimuksen asiakastutkimus tehtiin kyselytutkimuksena Facebookin avulla ja siihen vastasi kattavasti 143 vastaajaa eri puolilta Suomea.
Tutkimus tehtiin yritykselle Anna Lindh Oy, joka suunnittelee, valmistaa ja muodistaa hää-, ilta- ja juhlapukuja mittatilauksena ja tuottaa omaa hääpukumallistoa nimellä Anna Lindh. Tutkimuksen tuloksia apuna käyttäen muodostettiin kehitysideoita Anna Lindh Oy:lle, joiden avulla yritys voi jatkossa kehittää vastuullisuutta ja kestävää kehitystä.