Kustannusyhtiö WSOY:n alaisten brändien näkyvyys sosiaalisessa mediassa
Näveri, Niko (2023)
Näveri, Niko
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051911990
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051911990
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin kirjakustannusyhtiö WSOY:n ja sen alaisuuteen kuuluvien brändien, kuten kirjailijoiden tai pienempien kustantamojen sosiaalisen median julkaisuja. Näiden lisäksi tutkittiin ulkopuolisten toimijoiden, kuten lukuaikapalveluiden tai kirjakauppojen sisältöä. Tutkimus tehtiin sillä näkökulmalla, että miten kirja-alan julkaisut näkyvät sosiaalisessa mediassa; vastaavatko kirja-alan julkaisut sosiaalisessa mediassa valloillaan oleviin trendeihin vai ei? Onko kirja-alan brändien ja niiden seuraajien välillä minkäänlaista kommunikaatiota sosiaalisen median alustoissa ja jos on, millaista?
Tavoitteena oli saada selville, millaista kirja-alan toiminta sosiaalisessa mediassa on tässä opinnäytetyössä tarkasteltavana olevien brändien toimesta, ja löytyykö tutkimuksen aikana jotain epäkohtia, joita tarkasteltavien brändien sosiaalisen median toiminnassa voisi kehittää.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, koska tutkimustuloksia verrattiin sosiaalisessa mediassa vallitseviin trendeihin, tavoitteena saavuttaa ymmärrystä, miltä toimeksiantajayritys WSOY:n brändien julkaisut näyttävät sosiaalisessa mediassa vallitseviin trendeihin nähden.
Tavoitteena oli saada selville, millaista kirja-alan toiminta sosiaalisessa mediassa on tässä opinnäytetyössä tarkasteltavana olevien brändien toimesta, ja löytyykö tutkimuksen aikana jotain epäkohtia, joita tarkasteltavien brändien sosiaalisen median toiminnassa voisi kehittää.
Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena, koska tutkimustuloksia verrattiin sosiaalisessa mediassa vallitseviin trendeihin, tavoitteena saavuttaa ymmärrystä, miltä toimeksiantajayritys WSOY:n brändien julkaisut näyttävät sosiaalisessa mediassa vallitseviin trendeihin nähden.