Improving the Marketing of the Voice of the Martyrs’ Finnish Office
Hintsanen, Tommi (2023)
Hintsanen, Tommi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611021
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051611021
Tiivistelmä
Eri tilastojen mukaan uskonnonvapauteen kohdistuneet loukkaukset ovat lisääntyneet viime vuosina. Tutkimukset kertovat myös, että kristityt ovat vainotuin uskonnollinen ryhmä monissa maissa ympäri maailmaa. Marttyyrien Ääni on kansainvälinen ja tunnustustenvälinen hyväntekeväisyysjärjestö, joka auttaa vainottuja kristittyjä ympäri maailmaa. Opinnäytetyön tilaajana toimi Marttyyrien Ääni ry. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten Marttyyrien Ääni ry voisi parantaa markkinointiaan.
Teoreettinen tausta koostuu markkinoinnin teoriasta (markkinointisuunnitelman laatiminen, markkinointikanavat ja markkinointiajattelun muutokset), hyväntekeväisyysjärjestöjen ja hyväntekeväisyyden ominaisuuksista sekä asiakaskäyttäytymisestä. Opinnäytetyön metodi oli tutkimuspainotteinen. Aineisto kerättiin useilla tutkimusmenetelmillä (fokusryhmähaastattelu, kyselylomake ja haastattelut). Haastattelut analysoitiin laadullisesti ja kyselylomake kvantitatiivisesti.
Tulokset antavat ymmärrystä siitä, miten organisaatio näkee toimintansa, vahvuutensa ja heikkoutensa. Tutkimus kertoo, miten ihmiset reagoivat eri viestintäkanaviin ja kuinka tärkeitä vierailut paikallisissa seurakunnissa ovat. Tulosten perusteella tutkimus antoi käytännön ehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi. According to different statistics the offences against the freedom of belief have grown in last years. Studies also tell that Christians are the most persecuted religious group in many countries around the world. The Voice of the Martyrs is an international and non-denominational charity organization that helps persecuted Christians around the world. The commissioning company for this thesis was The Finnish branch of The Voice of the Martyrs that is registered association called Marttyyrien Ääni ry. The purpose of the research was to find out how Marttyyrien Ääni ry can improve their marketing.
The theoretical background consists of marketing theory (compiling a marketing plan, marketing channels and movements in marketing thinking), characteristics of charities and charitable giving and customer behavior. The method of the thesis was research focused. The material was collected using multiple research methods (focus group, questionnaire, and interviews). The focus group and interview material were analyzed qualitatively and questionnaire quantitatively.
The results give understanding about how the organization sees their activities, strengths, and weaknesses, how people respond to different channels and how important are the visits to local churches. Based on the results the research gave some practical suggestions for the subsequent improvement of marketing.
Teoreettinen tausta koostuu markkinoinnin teoriasta (markkinointisuunnitelman laatiminen, markkinointikanavat ja markkinointiajattelun muutokset), hyväntekeväisyysjärjestöjen ja hyväntekeväisyyden ominaisuuksista sekä asiakaskäyttäytymisestä. Opinnäytetyön metodi oli tutkimuspainotteinen. Aineisto kerättiin useilla tutkimusmenetelmillä (fokusryhmähaastattelu, kyselylomake ja haastattelut). Haastattelut analysoitiin laadullisesti ja kyselylomake kvantitatiivisesti.
Tulokset antavat ymmärrystä siitä, miten organisaatio näkee toimintansa, vahvuutensa ja heikkoutensa. Tutkimus kertoo, miten ihmiset reagoivat eri viestintäkanaviin ja kuinka tärkeitä vierailut paikallisissa seurakunnissa ovat. Tulosten perusteella tutkimus antoi käytännön ehdotuksia markkinoinnin parantamiseksi.
The theoretical background consists of marketing theory (compiling a marketing plan, marketing channels and movements in marketing thinking), characteristics of charities and charitable giving and customer behavior. The method of the thesis was research focused. The material was collected using multiple research methods (focus group, questionnaire, and interviews). The focus group and interview material were analyzed qualitatively and questionnaire quantitatively.
The results give understanding about how the organization sees their activities, strengths, and weaknesses, how people respond to different channels and how important are the visits to local churches. Based on the results the research gave some practical suggestions for the subsequent improvement of marketing.