Instagram-mainonnan aloitus, opas pienyrityksille
Komi, Oona (2023)
Komi, Oona
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711383
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711383
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Instagram-mainonnan aloittamiseen opas, jonka avulla pienyritykset pääsevät mainonnassa alkuun.
Työn aihe lähti rakentumaan vahvasti sosiaaliseen mediaan liittyen. Työn tilaaja halusi Instagram-mainonnan oppaan, jolla pystyisi auttamaan suomalaisia pienyrityksiä ja keräämään samalla liidejä. Tämän oppaan tarkoituksena on lisätä tietoisuuta Instagram-mainonnasta ja antaa konkreettiset ohjeet mainonnan aloittamiseen.
Opas tuotettiin vahvasti tilaajan toiveiden mukaisesti ja siitä syntyi sähköinen 20 sivuinen kokonaisuus, jota yritys tulee käyttämään muun muassa nettisivuilla ja markkinointimateriaaleissaan. Oppaan yksi löydöksistä oli se, kuinka teknistä mainonnan aloittaminen on. Tästä syystä sisällössä ohjeistettiin tarkasti teknisien vaiheiden kanssa ja avattiin ammattisanastoa, joka on oleellisessa osassa mainontaa.
Valmis opas toimitettiin kahdelle yrittäjälle tutustuttavaksi ja heiltä kerättiin kommentteja oppaan sisällöstä. Näiden kommenttien perusteella sisältöön tehtiin muutamia korjauksia, jonka jälkeen opas toimitettiin tilaajalle.
Työn aihe lähti rakentumaan vahvasti sosiaaliseen mediaan liittyen. Työn tilaaja halusi Instagram-mainonnan oppaan, jolla pystyisi auttamaan suomalaisia pienyrityksiä ja keräämään samalla liidejä. Tämän oppaan tarkoituksena on lisätä tietoisuuta Instagram-mainonnasta ja antaa konkreettiset ohjeet mainonnan aloittamiseen.
Opas tuotettiin vahvasti tilaajan toiveiden mukaisesti ja siitä syntyi sähköinen 20 sivuinen kokonaisuus, jota yritys tulee käyttämään muun muassa nettisivuilla ja markkinointimateriaaleissaan. Oppaan yksi löydöksistä oli se, kuinka teknistä mainonnan aloittaminen on. Tästä syystä sisällössä ohjeistettiin tarkasti teknisien vaiheiden kanssa ja avattiin ammattisanastoa, joka on oleellisessa osassa mainontaa.
Valmis opas toimitettiin kahdelle yrittäjälle tutustuttavaksi ja heiltä kerättiin kommentteja oppaan sisällöstä. Näiden kommenttien perusteella sisältöön tehtiin muutamia korjauksia, jonka jälkeen opas toimitettiin tilaajalle.