Ideasta liiketoimintasuunnitelmaksi - Pelisa design
Rauma, Elisa (2014)
Rauma, Elisa
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061813121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061813121
Tiivistelmä
ytetyö kertoo aloittelevan vaatemerkin, Pelisa desiginin, brändin kehittämisestä ja idean muuttamisesta liiketoimintasuunnitelmaksi ja lopulta oikeaksi yritykseksi.
Tietopohjassa avataan brändi-käsitystä ja näkökulmia, joita brändin kehittämisessä tulisi ottaa huomioon. Työssä tarkastellaan SWOT-analyysiin perustuen aloittavan yrittäjän lähtökohtia.
Opinnäytetyön keskeisin tavoite on selvittää , mikä Pelisa design on ja mitä se haluaa olla tulevaisuudessa ja mitkä ovat markkinoinnin keinot. Työssä kuvataan, miten pelkästä ideasta voi jalostaa liiketoimintasuunnitelman.
Opinnäytetyöhön sisältyy Pelisa design -vaatemerkin materiaalia sekä muita havainnollistavia visualisointeja. Prosessi opetti, ettei mitään voi ennakoida ja suunnitella täydellisesti etenkään, kun kyseessä on tuote tai palvelu.
Tietopohjassa avataan brändi-käsitystä ja näkökulmia, joita brändin kehittämisessä tulisi ottaa huomioon. Työssä tarkastellaan SWOT-analyysiin perustuen aloittavan yrittäjän lähtökohtia.
Opinnäytetyön keskeisin tavoite on selvittää , mikä Pelisa design on ja mitä se haluaa olla tulevaisuudessa ja mitkä ovat markkinoinnin keinot. Työssä kuvataan, miten pelkästä ideasta voi jalostaa liiketoimintasuunnitelman.
Opinnäytetyöhön sisältyy Pelisa design -vaatemerkin materiaalia sekä muita havainnollistavia visualisointeja. Prosessi opetti, ettei mitään voi ennakoida ja suunnitella täydellisesti etenkään, kun kyseessä on tuote tai palvelu.