Jälkimarkkinointi osana myyntiprosessia: opas onnistuneeseen jälkimarkkinointiin
Beeren, Henri (2023)
Beeren, Henri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088150
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305088150
Tiivistelmä
Työ koostuu sekä teoriaosuudesta, että toiminnallisesta osuudesta, eli jälkimarkkinointioppaasta.
Tietoperusta on kerätty aihepiiriin liittyvistä lähteistä, sekä myös sisältää kansainvälisempiä lähteitä. Tietoperustaan kuuluu kaksi pääteemaa, jotka ovat myyntiprosessi ja jälkimarkkinointi. Myyntiprosessissa käsitellään sen eri vaiheita. Jälkimarkkinoinnissa tarkastellaan erilaisia keinoja, joita yritykset voisivat hyödyntää jälkimarkkinoinnin monipuolistamiseksi ja lisätäkseen enemmän mahdollisuuksia kasvattaa asiakasuskollisuutta ja sitä kautta asiakkaan elinkaaren arvoa.
Opinnäytetyön tuotos on PowerPoint esitys, jossa kerrotaan, miten jälkimarkkinointia kannattaa suunnitella ja perustelee, miksi jälkimarkkinointiin kannattaa panostaa. Esityksen alussa kerrotaan 7-vaiheisesta suunnittelumallista, joka auttaa markkinoijia liittämään jälkimarkkinoinnin suunnitelman osaksi yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia. Esityksestä löytyy muutaman dian verran tilastoja vakuuttaakseen lukijan jälkimarkkinoinnin hyödyistä liiketoiminnan kannalta.
Päätavoitteena on yrityksiä varten jälkimarkkinoinnin opas, jonka avulla suunnitella jälkimarkkinointi osaksi kokonaisvaltaista markkinointia, esimerkiksi uutta tuotetta lanseeratessa tai nykyisen tuotteen/palvelun jälkimarkkinoinnin perustamiseen tai kehittämiseen.
Tietoperusta on kerätty aihepiiriin liittyvistä lähteistä, sekä myös sisältää kansainvälisempiä lähteitä. Tietoperustaan kuuluu kaksi pääteemaa, jotka ovat myyntiprosessi ja jälkimarkkinointi. Myyntiprosessissa käsitellään sen eri vaiheita. Jälkimarkkinoinnissa tarkastellaan erilaisia keinoja, joita yritykset voisivat hyödyntää jälkimarkkinoinnin monipuolistamiseksi ja lisätäkseen enemmän mahdollisuuksia kasvattaa asiakasuskollisuutta ja sitä kautta asiakkaan elinkaaren arvoa.
Opinnäytetyön tuotos on PowerPoint esitys, jossa kerrotaan, miten jälkimarkkinointia kannattaa suunnitella ja perustelee, miksi jälkimarkkinointiin kannattaa panostaa. Esityksen alussa kerrotaan 7-vaiheisesta suunnittelumallista, joka auttaa markkinoijia liittämään jälkimarkkinoinnin suunnitelman osaksi yrityksen kokonaisvaltaista markkinointia. Esityksestä löytyy muutaman dian verran tilastoja vakuuttaakseen lukijan jälkimarkkinoinnin hyödyistä liiketoiminnan kannalta.
Päätavoitteena on yrityksiä varten jälkimarkkinoinnin opas, jonka avulla suunnitella jälkimarkkinointi osaksi kokonaisvaltaista markkinointia, esimerkiksi uutta tuotetta lanseeratessa tai nykyisen tuotteen/palvelun jälkimarkkinoinnin perustamiseen tai kehittämiseen.