Asiakastyytyväisyyskysely : case Vahva Energia Oy
Lahdenperä, Milla (2023)
Lahdenperä, Milla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027258
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202305027258
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin lahtelaiselle kuntosaliyritykselle Vahva Energia Oy:lle. Yhtiö on pieni, mutta kompakti kuntosali, joka on perustettu vuoden 2018 alussa. Siellä on monipuolisesti kuntosalilaitteita ja vapaita painoja erilaisiin kuntosaliharjoitteluihin.
Työn aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely. Tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä kuntosalin viihtyvyyteen, palvelun laatuun, asiakaspalveluun sekä laitteiston valikoimaan.
Teoriaosuudessa selvitettiin mitä on hyvä asiakaspalvelu, palvelun laatua, asiakaspalvelun asiakaskokemusta sekä asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, sen tutkimusta ja merkitystä yritykselle.
Kysely toteutettiin paperisella lomakkeella, johon asiakkaat pystyivät vastaamaan kuntosalin infossa. Kysely koostui taustatieto-, monivalinta-, sekä avoimista kysymyksistä. Kysely pidettiin mahdollisimman helppona ja yksinkertaisena, jotta saataisiin mahdollisimman monta vastausta. Kysely tehtiin heinä-elokuussa 2021 ja siihen vastasi 48 henkilöä.
Asiakaspalvelu, laitteisto, viihtyvyys, sijainti ja aukioloajat salilla on ollut hyviä. Kyselyssä kävi ilmi, että kuntosalin siisteyteen ja ilmastointiin tulisi kiinnittää huomiota enemmän.
Työn aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely. Tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä kuntosalin viihtyvyyteen, palvelun laatuun, asiakaspalveluun sekä laitteiston valikoimaan.
Teoriaosuudessa selvitettiin mitä on hyvä asiakaspalvelu, palvelun laatua, asiakaspalvelun asiakaskokemusta sekä asiakastyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä, sen tutkimusta ja merkitystä yritykselle.
Kysely toteutettiin paperisella lomakkeella, johon asiakkaat pystyivät vastaamaan kuntosalin infossa. Kysely koostui taustatieto-, monivalinta-, sekä avoimista kysymyksistä. Kysely pidettiin mahdollisimman helppona ja yksinkertaisena, jotta saataisiin mahdollisimman monta vastausta. Kysely tehtiin heinä-elokuussa 2021 ja siihen vastasi 48 henkilöä.
Asiakaspalvelu, laitteisto, viihtyvyys, sijainti ja aukioloajat salilla on ollut hyviä. Kyselyssä kävi ilmi, että kuntosalin siisteyteen ja ilmastointiin tulisi kiinnittää huomiota enemmän.