Asiakaskokemuksen tehostaminen ja kehittäminen käyttöönotossa
Mikkola, Miikka (2023)
Mikkola, Miikka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304115042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304115042
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on antaa toimeksiantajalle tietoa uuteen tilausjärjestelmään liittyvästä käyttöönotosta ja sen tuomasta asiakaskokemuksesta asiakkaalle. Tarkoituksena on tuoda esiin siinä ilmenevät kehityskohteet palautelomakekyselyn avulla. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee asiakaskokemusta yleisesti sekä digitaalista asiakaskokemusta, asiakaskokemuksen mittaamista, sen merkitystä sekä näihin liittyviä käsitteitä.
Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin toimeksiantajayrityksen sisäisenä laadullisena palautelomakekyselynä. Palautelomakkeeseen määriteltiin etukäteen tietyt kriteerit, joiden pohjalta saatiin asiakkaita vastaajiksi kyselyyn. Palautekyselyn tulokset käytiin läpi sekä niiden pohjalta tehtiin havainnot ja kehitysideat tähän työhön. Tuloksista kävi ilmi, että nykyisen asiakastyytyväisyyden tila käyttöönottoa koskien on hyvällä tasolla, mutta selkeitäkin kehityskohteita ilmeni saaduista palautteista.
Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin toimeksiantajayrityksen sisäisenä laadullisena palautelomakekyselynä. Palautelomakkeeseen määriteltiin etukäteen tietyt kriteerit, joiden pohjalta saatiin asiakkaita vastaajiksi kyselyyn. Palautekyselyn tulokset käytiin läpi sekä niiden pohjalta tehtiin havainnot ja kehitysideat tähän työhön. Tuloksista kävi ilmi, että nykyisen asiakastyytyväisyyden tila käyttöönottoa koskien on hyvällä tasolla, mutta selkeitäkin kehityskohteita ilmeni saaduista palautteista.