IT-tukipyyntöjärjestelmän jatkokehitys
Aalto-Setälä, Meiju (2023)
Aalto-Setälä, Meiju
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304125070
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304125070
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, joka on tehty toimeksiantona. Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää Atlassian Jira Service Management -työkalun käyttötapaa toimeksiantajan tukipyyntöjärjestelmässä ja toteuttaa järjestelmän konfiguraation vaatimat muutokset käyttötavan mukaisesti.
Opinnäytetyössä käydään läpi toimeksiantajan käytössä jo olevia Atlassian tuotteita. Näin lukijat pääsevät tutustumaan Atlassianiin ja saavat yleisen käsityksen niistä tuotteista, joita käsitellään tässä opinnäytetyössä ja joiden avulla muutokset on tehty tukipyyntöjärjestelmään. Tässä opinnäytetyössä käydään läpi vain opinnäytetyön kannalta tärkeimmät Atlassian tuotteet ja niiden ominaisuudet.
Atlassian tuotteiden jälkeen käydään läpi tukipyyntöjärjestelmän haasteita ja kehittämistarpeita. Tietoja kerättiin tutustumalla Jira Service Management -työkalun toimintaan ja sen ominaisuuksiin Atlassian University -ilmaiskurssien avulla. Tämän lisäksi tehtiin haastatteluja, joiden avulla erilaiset haasteet ja kehittämistarpeet tulivat esille.
Esille tulleiden haasteiden ja kehittämistarpeiden jälkeen käydään läpi ratkaisuja ja ratkaisuehdotuksia. Ratkaisuja etsittiin muun muassa luomalla oma testiympäristö, jossa pystyi kokeilemaan erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Myös yhteiset ryhmäkeskustelut toimeksiantajan tietohallinnon kanssa ja Atlassian Marketplacen tarjoamat sovellukset toivat esiin mahdollisia ratkaisuja järjestelmän haasteisiin ja kehittämistarpeisiin.
Opinnäytetyö paransi ja selkeytti toimeksiantajan käytössä olevaa tukipyyntöjärjestelmää ja toi paljon uusia ajatuksia ja ideoita toimeksiantajalle. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja voi jatkokehittää käytössään olevaa tukipyyntöjärjestelmäänsä Jira Service Management -työkalun avulla.
Opinnäytetyössä käydään läpi toimeksiantajan käytössä jo olevia Atlassian tuotteita. Näin lukijat pääsevät tutustumaan Atlassianiin ja saavat yleisen käsityksen niistä tuotteista, joita käsitellään tässä opinnäytetyössä ja joiden avulla muutokset on tehty tukipyyntöjärjestelmään. Tässä opinnäytetyössä käydään läpi vain opinnäytetyön kannalta tärkeimmät Atlassian tuotteet ja niiden ominaisuudet.
Atlassian tuotteiden jälkeen käydään läpi tukipyyntöjärjestelmän haasteita ja kehittämistarpeita. Tietoja kerättiin tutustumalla Jira Service Management -työkalun toimintaan ja sen ominaisuuksiin Atlassian University -ilmaiskurssien avulla. Tämän lisäksi tehtiin haastatteluja, joiden avulla erilaiset haasteet ja kehittämistarpeet tulivat esille.
Esille tulleiden haasteiden ja kehittämistarpeiden jälkeen käydään läpi ratkaisuja ja ratkaisuehdotuksia. Ratkaisuja etsittiin muun muassa luomalla oma testiympäristö, jossa pystyi kokeilemaan erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja. Myös yhteiset ryhmäkeskustelut toimeksiantajan tietohallinnon kanssa ja Atlassian Marketplacen tarjoamat sovellukset toivat esiin mahdollisia ratkaisuja järjestelmän haasteisiin ja kehittämistarpeisiin.
Opinnäytetyö paransi ja selkeytti toimeksiantajan käytössä olevaa tukipyyntöjärjestelmää ja toi paljon uusia ajatuksia ja ideoita toimeksiantajalle. Opinnäytetyön avulla toimeksiantaja voi jatkokehittää käytössään olevaa tukipyyntöjärjestelmäänsä Jira Service Management -työkalun avulla.