Markkinointiviestinnän toimenpiteiden suunnittelu rakennusalan yritystä perustettaessa
Engman, Kati (2023)
Engman, Kati
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303304449
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202303304449
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointiviestinnän suunnitelma toimintaansa aloittavalle rakennusalan yritykselle. Työssä keskityttiin aloittavan yrityksen näkökulmasta oleellisimpiin markkinointiviestinnän toimenpiteisiin ja kanaviin. Tavoitteena oli lisätä case yrityksen tunnettuutta ja siten lisätä myyntiä.
Markkinointiviestinnän suunnittelussa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, yrittäjän toiveita ja kilpailija-analyysiä. Kilpailija-analyysissä tarkasteltiin viiden kilpailevan yrityksen tapaa tehdä markkinointiviestintää.
Työn tuloksena syntyi markkinointiviestinnän suunnitelma. Työssä esitetään case yritykselle toimenpide-ehdotuksia, kuten brändin ja arvon luonti, näkyvyyden edistäminen verkossa, verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavan perustaminen sekä kilpailija-analyysin tuloksien vertailu case yritykseen.
Markkinointiviestinnän suunnittelussa hyödynnettiin ajankohtaista teoriatietoa, yrittäjän toiveita ja kilpailija-analyysiä. Kilpailija-analyysissä tarkasteltiin viiden kilpailevan yrityksen tapaa tehdä markkinointiviestintää.
Työn tuloksena syntyi markkinointiviestinnän suunnitelma. Työssä esitetään case yritykselle toimenpide-ehdotuksia, kuten brändin ja arvon luonti, näkyvyyden edistäminen verkossa, verkkosivujen ja sosiaalisen median kanavan perustaminen sekä kilpailija-analyysin tuloksien vertailu case yritykseen.