Tapahtuman markkinointisuunnitelma: case Tanssien Tähtiin Show 2023
Söderblom, Emmi (2023)
Söderblom, Emmi
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302152445
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302152445
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia 2023 vuoden Tanssien Tähtiin Show -kiertueelle markkinointisuunnitelma. Toimeksiantajana toimi kiertueen järjestäjä Elevent Group Oy. Markkinointisuunnitelman tavoitteena oli auttaa toimeksiantajaa tapahtuman markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa, ajoittamisessa sekä resurssien kohdentamisessa.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Menetelminä käytettiin teoreettisia lähdeaineistoja, joilla tutkittiin markkinoinnin suunnittelun osa-alueita sekä tapahtuman markkinointia. Teoriaosuus pohjautuu kirjallisuuteen, verkkojulkaisuihin ja ulkopuolisiin tutkimuksiin. Toiminnallisessa osuudessa hyödynnettiin toimeksiantajan haastattelua, omia tapahtuman kanavien kautta hankittuja havaintoja sekä lähdeaineistoista kerättyä tietoa, jota sovellettiin toimeksiantoon.
Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi käytännöllinen suunnitelma Tanssien Tähtiin Show -kiertueen markkinoinnille. Suunnitelma sisältää lukuisia käyttökelpoisia ideoita, joita toimeksiantaja voi hyödyntää ja lisäksi sitä voidaan käyttää kiertueen markkinoinnin kehittämiseen. The goal of this thesis was to prepare a marketing plan for the Tanssien Tähtiin Show 2023 event tour. The thesis was commissioned by event organizer Elevent Group Oy. The goal of the marketing plan was to help the client in planning and scheduling of marketing measures and allocating resources.
The thesis consists of a theoretical part and an empirical part. Theoretical source materials were used as a method to study the themes of marketing planning and event marketing. The theory part is based on literature, various online publications, and external research. The empirical part was implemented by using an interview of the client, observations obtained through the marketing channels of the event, and information collected from the source materials, which were applied to the commission.
The final product of the thesis was a practical plan for the marketing of the event. The marketing plan contains various marketing and content ideas the client can use. The marketing plan can also be used to develop the marketing of the event in the future.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta sekä toiminnallisesta osuudesta. Menetelminä käytettiin teoreettisia lähdeaineistoja, joilla tutkittiin markkinoinnin suunnittelun osa-alueita sekä tapahtuman markkinointia. Teoriaosuus pohjautuu kirjallisuuteen, verkkojulkaisuihin ja ulkopuolisiin tutkimuksiin. Toiminnallisessa osuudessa hyödynnettiin toimeksiantajan haastattelua, omia tapahtuman kanavien kautta hankittuja havaintoja sekä lähdeaineistoista kerättyä tietoa, jota sovellettiin toimeksiantoon.
Opinnäytetyön lopputuotoksena syntyi käytännöllinen suunnitelma Tanssien Tähtiin Show -kiertueen markkinoinnille. Suunnitelma sisältää lukuisia käyttökelpoisia ideoita, joita toimeksiantaja voi hyödyntää ja lisäksi sitä voidaan käyttää kiertueen markkinoinnin kehittämiseen.
The thesis consists of a theoretical part and an empirical part. Theoretical source materials were used as a method to study the themes of marketing planning and event marketing. The theory part is based on literature, various online publications, and external research. The empirical part was implemented by using an interview of the client, observations obtained through the marketing channels of the event, and information collected from the source materials, which were applied to the commission.
The final product of the thesis was a practical plan for the marketing of the event. The marketing plan contains various marketing and content ideas the client can use. The marketing plan can also be used to develop the marketing of the event in the future.