ESS-portaalin käyttäjäkokemukset ja kehitysmahdollisuudet
Kelahaara, Jarmo (2023)
Lataukset:
Kelahaara, Jarmo
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302092234
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302092234
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia DNA Tower Finland Oy:n käyttämän Efecte Self Service
(ESS) -portaalin saatavuuskyselytoiminteen käyttäjäkokemuksia ja kehitysmahdollisuuksia. Tutkimustyön
tavoitteena oli selvittää portaalin käyttäjien kokemukset ESS-portaalin käytettävyydestä ja laitetilojen saa tavuuskyselyprosessista ja listata tärkeimmät kehityskohteet yrityksen johdolle toteutettavaksi.
Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin perehtymällä ESS-saatavuuskyselytoiminteen taustatietoihin ja tu tustumalla aiheeseen liittyvään teoriaan. Lisäksi tutustuttiin tapaustutkimukseen ja tutkimuksessa käytet täviin menetelmiin.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena ja tärkeimpänä tutkimusmenetelmänä oli teemahaastattelu.
Teemahaastatteluissa käyttäjiltä saatua tietoa täydennettiin benchmarkingin ja suorituskykyindikaattorin
(toimitusvarmuusraportti) avulla. Teoriapohjana tutkimuksessa oli käytettävyyden teoriat sekä laatujohta minen ja prosessin kehittäminen.
Saatujen tulosten perusteella on laadittu listaus ESS-portaalin saatavuuskyselytoiminteen tärkeimmistä
kehityskohteista yrityksen johdolle toteutettavaksi.
(ESS) -portaalin saatavuuskyselytoiminteen käyttäjäkokemuksia ja kehitysmahdollisuuksia. Tutkimustyön
tavoitteena oli selvittää portaalin käyttäjien kokemukset ESS-portaalin käytettävyydestä ja laitetilojen saa tavuuskyselyprosessista ja listata tärkeimmät kehityskohteet yrityksen johdolle toteutettavaksi.
Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin perehtymällä ESS-saatavuuskyselytoiminteen taustatietoihin ja tu tustumalla aiheeseen liittyvään teoriaan. Lisäksi tutustuttiin tapaustutkimukseen ja tutkimuksessa käytet täviin menetelmiin.
Tutkimus toteutettiin tapaustutkimuksena ja tärkeimpänä tutkimusmenetelmänä oli teemahaastattelu.
Teemahaastatteluissa käyttäjiltä saatua tietoa täydennettiin benchmarkingin ja suorituskykyindikaattorin
(toimitusvarmuusraportti) avulla. Teoriapohjana tutkimuksessa oli käytettävyyden teoriat sekä laatujohta minen ja prosessin kehittäminen.
Saatujen tulosten perusteella on laadittu listaus ESS-portaalin saatavuuskyselytoiminteen tärkeimmistä
kehityskohteista yrityksen johdolle toteutettavaksi.