Kehitysvammaisten asumisyksiköiden x ja x asiakastyytyväisyyskyselyn kehittäminen
Syrjälä, Tanja (2023)
Syrjälä, Tanja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302072142
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202302072142
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä asiakkaiden osallisuutta ja osallistumista. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda selkeä ja saavutettava asiakastyytyväisyyskysely asumisyksikössä asuvien kehitysvammaisten asukkaiden palautteen antoa varten
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja toteutettiin yhteistyössä Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen kahden kehitysvammaisten asumispalvelua tuottavan yksikön kanssa. Aiheeseen liittyvän aiemman tutkimuksen ja muun teoriapohjan lisäksi asiakastyytyväisyyskyselyä kehitettiin yksiköiden asukkaita ja työyhteisöä osallistavien menetelmien avulla. Ideariihi- ja työpajamenetelmät tuottivat sisältöä asiakastyytyväisyyskyselyyn. Opinnäytetyöprosessissa mukana olleet asukkaat ja työntekijät testasivat ja arvioivat asiakastyytyväisyyskyselyn.
Opinnäytetyöprosessissa kehitettiin asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla toimeksiantajana olleissa yksiköissä kerätään palautetta. Asiakastyytyväisyyskysely on yksi tapa arvioida laatua ja edistää asiakkaiden osallisuutta.
Opinnäytetyö oli toiminnallinen ja toteutettiin yhteistyössä Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen kahden kehitysvammaisten asumispalvelua tuottavan yksikön kanssa. Aiheeseen liittyvän aiemman tutkimuksen ja muun teoriapohjan lisäksi asiakastyytyväisyyskyselyä kehitettiin yksiköiden asukkaita ja työyhteisöä osallistavien menetelmien avulla. Ideariihi- ja työpajamenetelmät tuottivat sisältöä asiakastyytyväisyyskyselyyn. Opinnäytetyöprosessissa mukana olleet asukkaat ja työntekijät testasivat ja arvioivat asiakastyytyväisyyskyselyn.
Opinnäytetyöprosessissa kehitettiin asiakastyytyväisyyskysely, jonka avulla toimeksiantajana olleissa yksiköissä kerätään palautetta. Asiakastyytyväisyyskysely on yksi tapa arvioida laatua ja edistää asiakkaiden osallisuutta.