Verkkonäkyvyyden luominen pienyritykselle
Tuomainen, Anna (2014)
Tuomainen, Anna
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012380
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061012380
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on verkkosivujen käyttäminen liiketoiminnassa. Työn tavoitteena on suunnitella verkkosivut toimeksiantajalle Trendifix Oy:lle. Tarkoituksena on saada yritys ja sen brändi paremmin esille internetissä uusille ja vanhoille asiakkaille. Toiminnallisesti työssä suunnitellaan hakukoneoptimoidut verkkosivut ja sosiaalisen median profiili.
Tietoperustassa perehdytään hyvän verkkopalvelun perusteisiin, sisällön luomiseen ja hallinnointiin sekä sosiaaliseen mediaan. Työssä luodaan teoreettinen viitekehys
molemmile keinoille joka toteutetaan käytännössä mahdollisimman hyvin teorioihin
perustuen. Opinnäytetyön tuloksena syntyi verkkosivusto sosiaalisen median profiilein täydennettynä. Tämä toi selvän kehityksen Trendifixin näkyvyyteen internetissä. Hakukoneoptimoinnin sekä yhteisöllisten medioiden toimivuus molemmat vaativat kärsivällistä ylläpitoa ja muutoksissa mukana pysymistä. Jatkossa yhteistyö jatkuu vielä, ja yrittäjä on ollut prosesissa mukana oppiakseen päivitettävyydet ja perusteet.
Tietoperustassa perehdytään hyvän verkkopalvelun perusteisiin, sisällön luomiseen ja hallinnointiin sekä sosiaaliseen mediaan. Työssä luodaan teoreettinen viitekehys
molemmile keinoille joka toteutetaan käytännössä mahdollisimman hyvin teorioihin
perustuen. Opinnäytetyön tuloksena syntyi verkkosivusto sosiaalisen median profiilein täydennettynä. Tämä toi selvän kehityksen Trendifixin näkyvyyteen internetissä. Hakukoneoptimoinnin sekä yhteisöllisten medioiden toimivuus molemmat vaativat kärsivällistä ylläpitoa ja muutoksissa mukana pysymistä. Jatkossa yhteistyö jatkuu vielä, ja yrittäjä on ollut prosesissa mukana oppiakseen päivitettävyydet ja perusteet.