Tavoitteellinen myynninjohtaminen Pirkanmaan Osuuskaupassa
Okker, Susanna (2022)
Okker, Susanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930994
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121930994
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia Pirkanmaan Osuuskaupan tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin onnistumista ja koota kehittämisehdotuksia projektin kehittämistä varten. Projekti on aloitettu vuoden 2022 alussa ja projekti on tällä hetkellä ylläpitovaiheessa, mutta sitä on tarkoitus kehittää jatkuvan kehittämisen hengessä. Tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin tavoitteena on kaupallisen otteen konkretisoituminen myymälässä.
Tämän opinnäytetyön teoriaviitekehys käsittelee strategiaa ja strategian toteutusta. Pääosassa teoriaviitekehyksessä on lean-toimintamallin valikoidut menetelmät, joita ovat prosessien vakiointi, viestintä ja jatkuva kehittäminen. Prosessien vakiointi, viestintä ja jatkuva kehittäminen antavat tähän opinnäytetyöhön projektin arvioimiseen työkalut. Tämän työn tutkimus tukee tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin jatkuvaa kehittämistä.
Tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin toteutuksen onnistumista arvioidaan dokumenttianalyysin, prosessikartan ja kyselyn avulla. Näissä menetelmissä tämän työn teoriat antavat työkalut projektin arviointiin. Näiden tutkimusmenetelmien tulosten pohjalta esitetään kehitysehdotuksia projektille.
Tämän opinnäytetyön tavoite on tutkimuksen avulla löytää työkaluja tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin toteutuksen kehittämiseen. Tutkimuksen avulla löydettiin teoriaviitekehyksen mukaisesti kehittämisehdotuksia. Kehittämisehdotukset tähtäävät projektin parempaan viestintään, prosessien kehittämiseen ja projektin jatkuvaan kehittämiseen. Tutkimustuloksissa korostuvat prosessien hallinta, esimiesviestinnän tukeminen, jatkuvan kehittämisen tukeminen sekä jatkuvaan kehittämiseen motivoivat keinot.
Tämän opinnäytetyön teoriaviitekehys käsittelee strategiaa ja strategian toteutusta. Pääosassa teoriaviitekehyksessä on lean-toimintamallin valikoidut menetelmät, joita ovat prosessien vakiointi, viestintä ja jatkuva kehittäminen. Prosessien vakiointi, viestintä ja jatkuva kehittäminen antavat tähän opinnäytetyöhön projektin arvioimiseen työkalut. Tämän työn tutkimus tukee tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin jatkuvaa kehittämistä.
Tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin toteutuksen onnistumista arvioidaan dokumenttianalyysin, prosessikartan ja kyselyn avulla. Näissä menetelmissä tämän työn teoriat antavat työkalut projektin arviointiin. Näiden tutkimusmenetelmien tulosten pohjalta esitetään kehitysehdotuksia projektille.
Tämän opinnäytetyön tavoite on tutkimuksen avulla löytää työkaluja tavoitteellisen myynninjohtamisen projektin toteutuksen kehittämiseen. Tutkimuksen avulla löydettiin teoriaviitekehyksen mukaisesti kehittämisehdotuksia. Kehittämisehdotukset tähtäävät projektin parempaan viestintään, prosessien kehittämiseen ja projektin jatkuvaan kehittämiseen. Tutkimustuloksissa korostuvat prosessien hallinta, esimiesviestinnän tukeminen, jatkuvan kehittämisen tukeminen sekä jatkuvaan kehittämiseen motivoivat keinot.