Hotellin myynnin edistäminen : case: Cumulus Kouvola
Hellsten, Sanna (2014)
Hellsten, Sanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810793
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810793
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on myynnin edistäminen myynnin rakenteen avulla. Toimeksiantajana toimii Cumulus Kouvola, joka kuuluu laajaan hotelli- ja ravintola-alan Restel-ketjuun. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kolme erilaista keinoa edistää toimeksiantajayrityksen myyntiä ja samalla muuttaa myynnin rakennetta. Tutkimustyön ja ideoinnin pohjalta syntyi kolme erilaista tuotosta: paketti vapaa-ajan matkustajille, tapahtuma liikematkustajille ja muistilista työntekijöille.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa perehdytään myynnin rakenteeseen sekä myynnin edistämisen keinoihin. Toiminnallisessa osuudessa esitellään lähtökohdat, joiden perusteella aloin kehittää uusia ideoita, kerron ideointi- ja työstämisvaiheesta sekä kerron tuotosten sisällöstä.
Vapaa-ajan matkailijoille suunnatun paketin suunnittelu käynnistyi toimeksiantajan toiveesta. Muiden tuotosten osalta idea lähti omasta halustani haastaa itseäni ja tutustua useamman erilaisen asian luomiseen. Halusin myös haastaa itseni suunnittelemaan erilaisia asioita kolmelle eri kohderyhmälle, mutta kuitenkin niin, että jokaisen tuotoksen tavoitteena on omalla tavallaan edistää myyntiä. Tuotoksiksi syntyi ”Aktiivisen perheen unelmaloma Kouvolassa” – paketti, ”Clubilaisten kesämiitti” – tapahtuma liikematkustajille sekä työntekijän muistilista. Paketista laadittu tuotekortti ja suostumuslomake nimen käyttämisestä markkinoinnissa löytyvät liitteistä. Liikematkustajille suunnatun tapahtuman alustava kustannusarvio ja alustava aikataulu tapahtumapäivälle sekä työntekijän muistilista löytyvät myöskin liitteistä.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta. Teoriaosuudessa perehdytään myynnin rakenteeseen sekä myynnin edistämisen keinoihin. Toiminnallisessa osuudessa esitellään lähtökohdat, joiden perusteella aloin kehittää uusia ideoita, kerron ideointi- ja työstämisvaiheesta sekä kerron tuotosten sisällöstä.
Vapaa-ajan matkailijoille suunnatun paketin suunnittelu käynnistyi toimeksiantajan toiveesta. Muiden tuotosten osalta idea lähti omasta halustani haastaa itseäni ja tutustua useamman erilaisen asian luomiseen. Halusin myös haastaa itseni suunnittelemaan erilaisia asioita kolmelle eri kohderyhmälle, mutta kuitenkin niin, että jokaisen tuotoksen tavoitteena on omalla tavallaan edistää myyntiä. Tuotoksiksi syntyi ”Aktiivisen perheen unelmaloma Kouvolassa” – paketti, ”Clubilaisten kesämiitti” – tapahtuma liikematkustajille sekä työntekijän muistilista. Paketista laadittu tuotekortti ja suostumuslomake nimen käyttämisestä markkinoinnissa löytyvät liitteistä. Liikematkustajille suunnatun tapahtuman alustava kustannusarvio ja alustava aikataulu tapahtumapäivälle sekä työntekijän muistilista löytyvät myöskin liitteistä.