Impact of coaching on employee performance : case study: company X
Vallaskivi-Graillot, Nea (2022)
Vallaskivi-Graillot, Nea
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429650
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429650
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli analysoida työpaikkavalmennusta, suoritusvalmennusta ja valmennuksessa käytettäviä malleja. Tapaustutkimuksessa tarkastellaan, miten valmennus toimii yrityksessä X tällä hetkellä ja mitä muutoksia tulisi tehdä työntekijöiden suorituskyvyn nostamisessa parantamalla yrityksen X talouspalvelutiimin valmennusmallia.
Opinnäytetyön ensimmäisissä luvuissa tehtiin toissijaista aineistotutkimusta. Tapaustutkimusta varten oli olennaista ymmärtää, mitä valmennus on ja miten sitä käytetään työympäristössä.
Tapaustutkimus toteutettiin kyselylomakkeella yrityksen X talouspalvelutiimille. Kyselyn tavoitteena oli tarkastella nykyistä käytössä olevaa valmennusmallia ja sitä, miten työntekijät suhtautuvat siihen sekä antaa näkökulma nykyisen valmennusmallin tarvitsemiin muutoksiin. Tätä varten kirjallisuuskatsausta käytettiin löytämään uusia tapoja ja lähestymistapoja tehokkaaseen valmennukseen.
Lopuksi tutkija tarkasteli, miten työntekijät suhtautuivat nykyiseen valmennusmalliin ja mitä kehitysideoita syntyy ja mitä työkaluja käytetään valmennuksen tehostamiseen yrityksen X talouspalvelutiimille.
Opinnäytetyön ensimmäisissä luvuissa tehtiin toissijaista aineistotutkimusta. Tapaustutkimusta varten oli olennaista ymmärtää, mitä valmennus on ja miten sitä käytetään työympäristössä.
Tapaustutkimus toteutettiin kyselylomakkeella yrityksen X talouspalvelutiimille. Kyselyn tavoitteena oli tarkastella nykyistä käytössä olevaa valmennusmallia ja sitä, miten työntekijät suhtautuvat siihen sekä antaa näkökulma nykyisen valmennusmallin tarvitsemiin muutoksiin. Tätä varten kirjallisuuskatsausta käytettiin löytämään uusia tapoja ja lähestymistapoja tehokkaaseen valmennukseen.
Lopuksi tutkija tarkasteli, miten työntekijät suhtautuivat nykyiseen valmennusmalliin ja mitä kehitysideoita syntyy ja mitä työkaluja käytetään valmennuksen tehostamiseen yrityksen X talouspalvelutiimille.