Digimarkkinoinnin strategia multimediatoteutuksen lanseeraamista varten
Sihvonen, Päivi (2022)
Sihvonen, Päivi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120727078
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120727078
Tiivistelmä
Piper Consulting Oy kehittää toimialojen rajoja rikkovaa digitaalista innovaatiota, jonka lähtökohtana ja sysäyksenä on ollut digitalisoituminen sekä toimialojen tuomat haasteet vastuullisuuden sekä kiertotalouden näkökulmista.
Tämän raportin tavoite on määritellä strategia, kuinka lähteä tuomaan tuntematonta inno-vaatiota ja yritystä valittujen kohderyhmien tietoisuuteen. Raportti kehittää askeleelta digi-taalisen strategian polkua, joka määrittelee/suunnittelee Piperille:
1. Viestinnän ja brändin merkitystä digitaalisessa näkyvyydessä (=Reach)
2. Digitaalista vuorovaikutusta määriteltyjen ostajapersoonien mukaisesti (=Act)
3. Toimintamalleja joilla, vakuutetaan osaamisesta esim. referenssitarinat (=Convert)
4. Malli, jolla sitoutetaan pitkäaikaiset kumppaneiksi hyödyntäen arvolupausta (=Engage)
5. Mitattavat KPI-mittarit, analytiikan ja systematiikan näiden seurantaan. (=Measure)
Näiden määrittelyjen mukaan raportissa syntyy Piperille MRACE® - kehitysmalli digitaali-sen näkyvyyden tavoitteluun. Raportti kuvaa askel askeleelta, kehitysmallin käyttöönoton vaiheet ja pohdinnat, sekä toiminnot ja ideoinnit jokaisen askeleen taustalla.
Tästä julkaistavasta versiosta on poistettu salassa pidettäviä osuuksia. Alkuperäisen työn sivumäärä 38+2.
Tämän raportin tavoite on määritellä strategia, kuinka lähteä tuomaan tuntematonta inno-vaatiota ja yritystä valittujen kohderyhmien tietoisuuteen. Raportti kehittää askeleelta digi-taalisen strategian polkua, joka määrittelee/suunnittelee Piperille:
1. Viestinnän ja brändin merkitystä digitaalisessa näkyvyydessä (=Reach)
2. Digitaalista vuorovaikutusta määriteltyjen ostajapersoonien mukaisesti (=Act)
3. Toimintamalleja joilla, vakuutetaan osaamisesta esim. referenssitarinat (=Convert)
4. Malli, jolla sitoutetaan pitkäaikaiset kumppaneiksi hyödyntäen arvolupausta (=Engage)
5. Mitattavat KPI-mittarit, analytiikan ja systematiikan näiden seurantaan. (=Measure)
Näiden määrittelyjen mukaan raportissa syntyy Piperille MRACE® - kehitysmalli digitaali-sen näkyvyyden tavoitteluun. Raportti kuvaa askel askeleelta, kehitysmallin käyttöönoton vaiheet ja pohdinnat, sekä toiminnot ja ideoinnit jokaisen askeleen taustalla.
Tästä julkaistavasta versiosta on poistettu salassa pidettäviä osuuksia. Alkuperäisen työn sivumäärä 38+2.