Hirviöiden kuvitteellinen anatomia : miten erilaiset otukset ja hirviöt toimivat pintaa syvemmällä
Rämö, Fanni (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125442
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120125442
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käydään läpi kuvitteellisen realismin perusteet ja miten todellisen maailman ekologiaa sekä taksonomiaa käytetään hyväksi kuvitteellisen eläimen luonnissa. Käydään läpi esimerkkejä kuvitteellisesta realismista paleontologiassa sekä Monster Hunter pelisarjassa. Työssä pyritään selittämään kimairan ja realistisen hirviödesignin ero ja se, mitä merkitystä sillä on katsojalle. Opinnäytetyöhön sisältyy myös oma projekti, jossa käytetään hyväksi oppeja siitä, miten otetaan käyttöön ominaisuuksia luonnosta ja miten niitä sisäistetään hahmonluontiin.