IT Support-asiantuntijan rooli vähittäistavarakaupan ytimessä
Karvonen, Joona (2022)
Karvonen, Joona
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112824701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112824701
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjatyyppisenä opinnäytetyönä, jossa seurataan IT Support-asiantuntijan arkea ja kehittymistä IT-alan työtehtävissä. Opinnäytetyö koostuu johdannosta, lähtötilanteen kuvauksesta ja kahdeksan viikon ajalta tehdyistä päiväkirjamerkinnöistä ja niiden viikkoanalyyseistä. Lisäksi opinnäytetyön loppuun sisältyy pohdintaa tapahtuneesta kehittymisestä ja opituista asioista. Päiväkirjamerkinnät sijoittuvat aikavälille 19.9.2022-30.9.2022 ja 10.10.2022-18.11.2022. Päiväkirjamerkintöjä tehtiin jokaiselta arkipäivältä ja jokaisen viikon lopuksi tehtiin viikkoanalyysi.
Opiskelija työskentelee päivittäistavarakaupan yrityksen pääkonttorilla Service & Support-tiimissä. Työtehtävät koostuvat pääasiassa asiakaspalvelusta, tukipyyntöjen käsittelemisestä ja ratkaisemisesta sekä myös projektityöskentelystä. Opiskelija palvelee työssään pääkonttorin työntekijöitä.
Opinnäytetyön seurantajaksolla seurattiin kehittymistä projektinhallintataidoissa, ongelmanratkaisutaidoissa ja kommunikoinnissa. Lisäksi seurattiin kehitystä työvälineiden tehokkaammassa hyödyntämisessä, ajanhallintataidoissa ja tiimityöskentelyssä. Kehitystä tapahtui useilla osa-alueilla opiskelijan työskentelyä ja tietoperustaa analysoimalla. Opinnäytetyön kirjoittamisen aikana löytyi useita uusia toimivia toimintamalleja, joita opiskelija tulee hyödyntämään omassa työssään. Raportin lopuksi pohdittiin, kuinka omaa osaamista voi kehittää tulevaisuudessakin.
Opiskelija työskentelee päivittäistavarakaupan yrityksen pääkonttorilla Service & Support-tiimissä. Työtehtävät koostuvat pääasiassa asiakaspalvelusta, tukipyyntöjen käsittelemisestä ja ratkaisemisesta sekä myös projektityöskentelystä. Opiskelija palvelee työssään pääkonttorin työntekijöitä.
Opinnäytetyön seurantajaksolla seurattiin kehittymistä projektinhallintataidoissa, ongelmanratkaisutaidoissa ja kommunikoinnissa. Lisäksi seurattiin kehitystä työvälineiden tehokkaammassa hyödyntämisessä, ajanhallintataidoissa ja tiimityöskentelyssä. Kehitystä tapahtui useilla osa-alueilla opiskelijan työskentelyä ja tietoperustaa analysoimalla. Opinnäytetyön kirjoittamisen aikana löytyi useita uusia toimivia toimintamalleja, joita opiskelija tulee hyödyntämään omassa työssään. Raportin lopuksi pohdittiin, kuinka omaa osaamista voi kehittää tulevaisuudessakin.