Asiakastutkimus Sound-Innille
Härkönen, Joonas (2022)
Härkönen, Joonas
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423902
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423902
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin asiakastutkimus yritykselle Sound-Inn. Tutkimuksen tavoitteena
oli selvittää, miten Sound-Innin asiakasviestintää, toimintaa ja tiloja tulisi kehittää vastaamaan
asiakkaiden tarpeita. Sound-Inn toimi myös tutkimuksen toimeksiantajana.
Tutkimuksen tietoperustaa käsitellään asiakasviestinnän ja asiakaskokemuksen näkökulmasta.
Tietoperustan sisältöä hyödynnetään osana tutkimuksen tulosten tulkitsemista ja raportointia.
Tutkimuksen empiirisessä osiossa käydään läpi tutkimismenetelmän valintaa ja sen määritelmää. Tämä tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa hyödynnettiin myös kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmiä. Tutkimusmenetelmien avulla laadittiin asiakaskyselylomake,
joka lähetettiin kohderyhmälle 28.04.2022. Tutkimuksen kohderyhmänä on Sound-Innin koko asiakaskanta, eli kyseessä on kokonaistutkimus.
Asiakastutkimuksen tulokset luvussa esitetään asiakkaiden vastaukset ja käydään niitä läpi taulukoiden avulla. Tutkimuksen johtopäätöksissä ja kehitysehdotuksissa käydään läpi tutkimuksen lopputuloksia ja syitä.
oli selvittää, miten Sound-Innin asiakasviestintää, toimintaa ja tiloja tulisi kehittää vastaamaan
asiakkaiden tarpeita. Sound-Inn toimi myös tutkimuksen toimeksiantajana.
Tutkimuksen tietoperustaa käsitellään asiakasviestinnän ja asiakaskokemuksen näkökulmasta.
Tietoperustan sisältöä hyödynnetään osana tutkimuksen tulosten tulkitsemista ja raportointia.
Tutkimuksen empiirisessä osiossa käydään läpi tutkimismenetelmän valintaa ja sen määritelmää. Tämä tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, jossa hyödynnettiin myös kvalitatiivisen tutkimuksen menetelmiä. Tutkimusmenetelmien avulla laadittiin asiakaskyselylomake,
joka lähetettiin kohderyhmälle 28.04.2022. Tutkimuksen kohderyhmänä on Sound-Innin koko asiakaskanta, eli kyseessä on kokonaistutkimus.
Asiakastutkimuksen tulokset luvussa esitetään asiakkaiden vastaukset ja käydään niitä läpi taulukoiden avulla. Tutkimuksen johtopäätöksissä ja kehitysehdotuksissa käydään läpi tutkimuksen lopputuloksia ja syitä.