Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö artistin brändäyksestä - uusi artisti sosiaalisessa mediassa
Patana, Anttoni (2022)
Patana, Anttoni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822303
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110822303
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö keskittyy uuden pop-musiikkia tekevän artistin lanseeraukseen ja sen brändäykseen sosiaalisen median alustassa Istagramissa. Työ on tehty päiväkirjamuotoisen raportoinnin tavoin artistin ensimmäisestä omakustanteisesta julkaisusta. Työssä pyritään selvittämään, miten julkaisuja voi markkinoida omakustanneartistina ja miten henkilöbrändi luodaan ilman levy-yhtiön tukea.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, lähtötilanteesta, yleistiedosta aiheeseen liittyen, jossa käsitellään markkinointiin ja musiikkiin liittyviä aihealueita, päiväkirjaraportoinnista sekä johtopäätöksistä. Päiväkirjaraportointia on tehty kuuden kuukauden ajalta.
Johtopäätöksissä selvisi muun muassa, mitä tiettyjä Instagramin ominaisuuksia eritoten kannattaa käyttää henklilöbrändin vahvistamiseksi ja kuinka suureksi tekijäksi sisällöntuotannon määrä nousi näkyvyyden kannalta.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, lähtötilanteesta, yleistiedosta aiheeseen liittyen, jossa käsitellään markkinointiin ja musiikkiin liittyviä aihealueita, päiväkirjaraportoinnista sekä johtopäätöksistä. Päiväkirjaraportointia on tehty kuuden kuukauden ajalta.
Johtopäätöksissä selvisi muun muassa, mitä tiettyjä Instagramin ominaisuuksia eritoten kannattaa käyttää henklilöbrändin vahvistamiseksi ja kuinka suureksi tekijäksi sisällöntuotannon määrä nousi näkyvyyden kannalta.