Sponsoroidun mainonnan vaikutus kannattajiin urheilutapahtumassa : case TPS Jalkapallo
Sario, Santeri (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110121799
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110121799
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin kyselytutkimuksen avulla TPS Jalkapallon
kannattajien reagointia urheilutapahtumissa, eli TPS Jalkapallon kotipeleissä
esiintyvään erilaiseen sponsoroituun mainontaan. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää parhaat tavat tehdä sponsoroitua mainontaa urheilutapahtumassa ja selvittää miten tehdään paras vaikutus urheilutapahtumissa asioiviin kotijoukkueen kannattajiin.
Opinnäytetyötä varten laadittiin kyselytutkimus, joka jaettiin kahdelle eri
asteiselle kannattajaryhmälle. Kyselyt jaettiin 7.3.2022 sosiaalisen median
kautta satunnaisille kannattajille, sekä kausikortin ostaneille kannattajille
sähköpostin välityksellä. Kannattajilla oli viikko aikaa vastata kyselyyn.
Kyselyihin osallistui yhteensä 159 TPS Jalkapallon kannattajaa.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin syyt ja toimivimmat tavat tavoittaa
kotijoukkueen kannattajat sponsoroidulla mainonnalla urheilutapahtumassa.
kannattajien reagointia urheilutapahtumissa, eli TPS Jalkapallon kotipeleissä
esiintyvään erilaiseen sponsoroituun mainontaan. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää parhaat tavat tehdä sponsoroitua mainontaa urheilutapahtumassa ja selvittää miten tehdään paras vaikutus urheilutapahtumissa asioiviin kotijoukkueen kannattajiin.
Opinnäytetyötä varten laadittiin kyselytutkimus, joka jaettiin kahdelle eri
asteiselle kannattajaryhmälle. Kyselyt jaettiin 7.3.2022 sosiaalisen median
kautta satunnaisille kannattajille, sekä kausikortin ostaneille kannattajille
sähköpostin välityksellä. Kannattajilla oli viikko aikaa vastata kyselyyn.
Kyselyihin osallistui yhteensä 159 TPS Jalkapallon kannattajaa.
Opinnäytetyön tuloksena löydettiin syyt ja toimivimmat tavat tavoittaa
kotijoukkueen kannattajat sponsoroidulla mainonnalla urheilutapahtumassa.