Hotellihuoneen tuotekehitys : Mitä Rantasipi Ikaalisten Kylpylän asiakas haluaa huoneeltaan vuonna 2014
Alarotu, Tutta (2014)
Alarotu, Tutta
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810726
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052810726
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on tutkia Rantasipi Ikaalisten Kylpylän asiakkaiden tyytyväisyyttä hotellihuoneiden varustukseen. Ikaalisten Kylpylä sijaitsee Kyrösjärven rannalla, noin 50 kilometriä Tampereelta pohjoiseen ja on nykyisin lähinnä loma- ja kongressikeskus. Opinnäytetyössäni keskityn eri segmenttien toiveisiin huoneen sisustusta ja muuta varustelua koskien. Selvitän eri segmenttien yleisen mielipiteen hotellihuoneen tämän hetkisestä tasosta ja siitä, mitä he ehkä jäivät kaipaamaan huoneeseen.
Tutkimusaineiston keräsin hotellin asiakkaille helmimaaliskuussa 2014 jaetulla kyselylomakkeella, jonka laadin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tutkimusmenetelmänä sovelsin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Tutkimuksella on merkitys toimeksiantajayritykselle heidän tuotekehityksensä kannalta, selvitin mitä asiakkaat toivovat huoneeseen ja samalla tietenkin mielipiteen majoituksen nykyisestä tasosta. Selvitin asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakauman, mikä auttaa Kylpylää kohdentamaan tiettyjä huonevarusteluja tai palveluita jollekin tietylle ryhmälle. Segmentti vaikutti tietysti asiakkaiden mielipiteisiin ja toiveisiin suuresti, mutta yh-teneväisyyksiäkin löytyi.
Tutkimusaineiston keräsin hotellin asiakkaille helmimaaliskuussa 2014 jaetulla kyselylomakkeella, jonka laadin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tutkimusmenetelmänä sovelsin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää.
Tutkimuksella on merkitys toimeksiantajayritykselle heidän tuotekehityksensä kannalta, selvitin mitä asiakkaat toivovat huoneeseen ja samalla tietenkin mielipiteen majoituksen nykyisestä tasosta. Selvitin asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakauman, mikä auttaa Kylpylää kohdentamaan tiettyjä huonevarusteluja tai palveluita jollekin tietylle ryhmälle. Segmentti vaikutti tietysti asiakkaiden mielipiteisiin ja toiveisiin suuresti, mutta yh-teneväisyyksiäkin löytyi.