Mollan muistipeli
Hongisto, Sami (2014)
Hongisto, Sami
Saimaan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610018
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610018
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutettiin oppimispeli Googlen Android- sekä Applen iOS-käyttöjärjestelmille. Opinnäytetyöni asiakkaana toimi Saimaan mediakeskus.
Peli toteutettiin Java-ohjelmointikielellä käyttäen avoimen lähdekoodin libGDX-kirjastoa, joka kääntää Javalla kirjoitetun koodin eri alustoille yhteensopivaksi. Tämä mahdollisti helpon ja nopean toteutuksen ja testauksen.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin valmis oppimispeli, joka julkaistiin Applen App Storessa sekä Googlen Google Playssa. Peliä voidaan käyttää opettamaan erilaisia muotoja, esineitä, ääniä sekä interaktiivisuutta tablettien ja tietokoneiden kanssa.
Peli toteutettiin Java-ohjelmointikielellä käyttäen avoimen lähdekoodin libGDX-kirjastoa, joka kääntää Javalla kirjoitetun koodin eri alustoille yhteensopivaksi. Tämä mahdollisti helpon ja nopean toteutuksen ja testauksen.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin valmis oppimispeli, joka julkaistiin Applen App Storessa sekä Googlen Google Playssa. Peliä voidaan käyttää opettamaan erilaisia muotoja, esineitä, ääniä sekä interaktiivisuutta tablettien ja tietokoneiden kanssa.