Ilmiön rakentaminen : Iron Sky -tuotannossa
Ollula, Pekka (2014)
Ollula, Pekka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239527
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239527
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käydään läpi Iron Sky -elokuvan markkinointitoimenpiteitä.
Iron Sky on tähän mennessä kallein julkaistu kotimainen elokuva, joka keräsi maailmanlaajuisen fanijoukon.
Työ alkaa markkinointikirjallisuuden katsauksella, jossa tutkitaan ilmiön rakentumista ja markkinointiviestinnän kehitystä. Tämän jälkeen työssä esitellään ja arvioidaan toimenpiteet Iron Sky -elokuvan tunnettavuuden kasvattamisessa.
Opinnäytetyön kirjoittaja on työskennellyt Iron Sky -projektissa sosiaalisen median päällikkönä ja tästä näkökulmasta työhön on valittu elokuvan useista markkinointitoimista keskeiset. Työn tavoite on antaa lukijalleen työkaluja internetin tehokkaaseen hyödyntämiseen ja vihjata kuinka pahimmat sudenkuopat verkkomarkkinoinnissa ovat vältettävissä.
Iron Sky on tähän mennessä kallein julkaistu kotimainen elokuva, joka keräsi maailmanlaajuisen fanijoukon.
Työ alkaa markkinointikirjallisuuden katsauksella, jossa tutkitaan ilmiön rakentumista ja markkinointiviestinnän kehitystä. Tämän jälkeen työssä esitellään ja arvioidaan toimenpiteet Iron Sky -elokuvan tunnettavuuden kasvattamisessa.
Opinnäytetyön kirjoittaja on työskennellyt Iron Sky -projektissa sosiaalisen median päällikkönä ja tästä näkökulmasta työhön on valittu elokuvan useista markkinointitoimista keskeiset. Työn tavoite on antaa lukijalleen työkaluja internetin tehokkaaseen hyödyntämiseen ja vihjata kuinka pahimmat sudenkuopat verkkomarkkinoinnissa ovat vältettävissä.