Kansainvälisen brändin rakentaminen visuaalisin keinoin : Esimerkkinä Savu Slöjd
Saukko, Susanne (2014)
Saukko, Susanne
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405178388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405178388
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli analysoida ja rakentaa tilaajan brändi ja tukea sitä visuaalisella linjalla. Työn tilaaja oli Savu slöjd.
Käytännönosassa analysoitiin brändiä sekä suunniteltiin ja toteutettiin yrityksen ulkoasu. Tavoitteena oli suunnitella brändin mielikuvia noudattama visuaalinen linja, joka huomioi tarvittavat kulttuurierot. Teoriaosassa käsiteltiin brändiä, brändin merkitystä ja sen rakentamista, kulttuuritutkimuksen perusteita ja brändien kulttuurienvälistä viestintää sekä kansainvälisen brändin visuaalista viestintää.
Työn tuloksena syntyi kulttuurierot huomioiva ja brändin mielikuvia tukeva visuaalinen linjaus sekä kattava kooste siitä, miten kansainvälisten brändien tulisi
tiedostaa kulttuurierot visuaalisessa viestinnässään.
Käytännönosassa analysoitiin brändiä sekä suunniteltiin ja toteutettiin yrityksen ulkoasu. Tavoitteena oli suunnitella brändin mielikuvia noudattama visuaalinen linja, joka huomioi tarvittavat kulttuurierot. Teoriaosassa käsiteltiin brändiä, brändin merkitystä ja sen rakentamista, kulttuuritutkimuksen perusteita ja brändien kulttuurienvälistä viestintää sekä kansainvälisen brändin visuaalista viestintää.
Työn tuloksena syntyi kulttuurierot huomioiva ja brändin mielikuvia tukeva visuaalinen linjaus sekä kattava kooste siitä, miten kansainvälisten brändien tulisi
tiedostaa kulttuurierot visuaalisessa viestinnässään.