Utformandet av ett företags visuella identitet: case: Daphne.fi
Gröndahl, Amelie; Frondén, Henric (2022)
Gröndahl, Amelie
Frondén, Henric
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061517973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061517973
Tiivistelmä
Ett varumärkes visuella identitet är mycket viktig eftersom de kan vara en avgörande faktor för konsumentens intresse. Om företagets visuella identitet levererar känslan som målgruppen söker ökar chansen för ett möte mellan kunden och företaget.
Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av teori och workshoppar tillsammans med uppgiftsgivaren nå bästa möjliga visuella identitet för företaget Daphne.fi. I den empiriska delen av detta examensarbete presenterar vi hur teorin har använts för att nå de olika elementen i Daphne.fi:s visuella identitet och hur det praktiska arbetet har utförts.
Teorin som har behandlats i arbetet har mest använts för att utforma så effektiva och exakta element som möjligt, som sedan har sammanfattats i uppgiftsgivarens varumärkesbok.
Syftet med detta examensarbete är att med hjälp av teori och workshoppar tillsammans med uppgiftsgivaren nå bästa möjliga visuella identitet för företaget Daphne.fi. I den empiriska delen av detta examensarbete presenterar vi hur teorin har använts för att nå de olika elementen i Daphne.fi:s visuella identitet och hur det praktiska arbetet har utförts.
Teorin som har behandlats i arbetet har mest använts för att utforma så effektiva och exakta element som möjligt, som sedan har sammanfattats i uppgiftsgivarens varumärkesbok.