Brändin tunnettuuden kehittäminen sosiaalisessa mediassa kahden kuukauden ajanjaksolla : aerosoli- ja maalivalmistajalle
Punkkinen, Anna (2022)
Punkkinen, Anna
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061417848
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061417848
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena oli kehittää toimeksiantaja yrityksen sosiaalisen median tilejä, sekä edistää brändin tunnettuutta. Toimeksiantajan sosiaalisen median markkinoinnista oli uupunut autenttisuus ja inspiraatio. Lisäksi tuotettu sisältö oli ollut aika ajoin sekavaa ja tylsää. Tämän kehittämistyön aikana sosiaalisen median markkinointia toteutettiin valituissa kanavissa inspiroivasti sekä trendit huomioiden. Työn tavoitteena oli tavoittaa mahdollisimman paljon uusia käyttäjiä valituissa sosiaalisen median kanavissa, jotta yhä useampi tunnistaisi kohdeyrityksen.
Opinnäytetyön tietoperustan tarkoituksena oli tukea sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelua sekä perustella toteutukseen valikoituja toimintoja. Tietoperustassa käsitellään sosiaalisen median ja sisällöntuotannon perusteita sekä hyötyjä markkinoinnissa. Lisäksi esitellään toimeksiantajan ammattialaa ja lähimpiä kilpailijoita. Toteutuksessa esitellään tehtyjä konkreettisia toimia sekä kehittämistyön aikana saatuja tuloksia.
Opinnäytetyön tietoperustan tarkoituksena oli tukea sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelua sekä perustella toteutukseen valikoituja toimintoja. Tietoperustassa käsitellään sosiaalisen median ja sisällöntuotannon perusteita sekä hyötyjä markkinoinnissa. Lisäksi esitellään toimeksiantajan ammattialaa ja lähimpiä kilpailijoita. Toteutuksessa esitellään tehtyjä konkreettisia toimia sekä kehittämistyön aikana saatuja tuloksia.