Social media marketing plan : Venyy Oy
Groth, Jasmine (2022)
Groth, Jasmine
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061217510
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061217510
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on tullut yritysten arvokkain markkinoinnin työkalu viimeisen 10 vuoden aikana. Jatkuvan kasvunsa ansiosta yritykset ovat sopeutuneet sosiaalisen median markkinointiin. Sosiaalinen media on osoittanut, että käyttämällä sitä markkinoinnin työkaluna kohdeyleisö voidaan tavoittaa reaaliajassa. Se lisää myös tietoisuutta yrityksestä ja sen tuotteista/palveluista.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on muotoilla sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja suositus Venyy Oy:lle. Jaetusta postauksesta saatu data analysoitiin ja yhdistettiin sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaan. Tässä opinnäytetyössä käytetään kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus tutkii nykyisten Venyy-käyttäjien tottumuksia ja sitä, kuinka he ovat vuorovaikutuksessa ja sitoutuvat sosiaalisen median alustoihinsa.
Tämän opinnäytetyön päähavainnot ovat, että Venyy tarvitsee useammin postauksia sosiaalisessa mediassa saadakseen lisää näkyvyyttä ja mainetta. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sisältää ehdotuksia erilaisten sisällönjakomenetelmien ja -alustojen menestyksekkääseen käyttöön. Social media has become the most valuable marketing tool for businesses within the last 10 years. Due to its continuous growth, companies have adapted to social media marketing. Social media has proven the fact that by using it as a marketing tool, the target audience can be reached in real-time. It also increases awareness of a company and its products/services.
The objective of this thesis is to formulate social media marketin plan and recommendation for Venyy. Data received from shared post was analyzed and connected to social media marketing plan. In this thesis, quantitative research method is used. The study explores the habit of current Venyy users and how they interact and engage in their social media platforms.
The main findings of this thesis are that Venyy needs more frequent posting on social media in order to receive more visibility and notoriety. The social media marketing plan contains suggestions for using different content-sharing methods and platforms succesfully.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on muotoilla sosiaalisen median markkinointisuunnitelma ja suositus Venyy Oy:lle. Jaetusta postauksesta saatu data analysoitiin ja yhdistettiin sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaan. Tässä opinnäytetyössä käytetään kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus tutkii nykyisten Venyy-käyttäjien tottumuksia ja sitä, kuinka he ovat vuorovaikutuksessa ja sitoutuvat sosiaalisen median alustoihinsa.
Tämän opinnäytetyön päähavainnot ovat, että Venyy tarvitsee useammin postauksia sosiaalisessa mediassa saadakseen lisää näkyvyyttä ja mainetta. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sisältää ehdotuksia erilaisten sisällönjakomenetelmien ja -alustojen menestyksekkääseen käyttöön.
The objective of this thesis is to formulate social media marketin plan and recommendation for Venyy. Data received from shared post was analyzed and connected to social media marketing plan. In this thesis, quantitative research method is used. The study explores the habit of current Venyy users and how they interact and engage in their social media platforms.
The main findings of this thesis are that Venyy needs more frequent posting on social media in order to receive more visibility and notoriety. The social media marketing plan contains suggestions for using different content-sharing methods and platforms succesfully.