Urheilutapahtuman suoratoiston kaupallistaminen
Rahikainen, Osmo (2022)
Rahikainen, Osmo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916982
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060916982
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa kuvataan TuuskiKiekko ry:n otteluita suoratoistona välittävän kuvaustuotantopalvelun perustamista ja kehittämistä.
Opinnäytetyössä käydään läpi käytännön ongelmien ratkaisua ja uusien ideoiden käytäntöjen, tuotteiden ja palveluiden tuottamista. Ideana on luonnostella, kehitellä ja ottaa käyttöön käytännöllisiä ratkaisuja.
Projektissa korostuu suunnittelu ja sen toteuttamisen etenemisen hallinta. Lähtökohdat ovat oma osaaminen ja näkemys ottelutapahtuman kaupallistamisesta. Tavoitteena on saada tuotettua luotettavaa suoratoistoa kaikkien osapuolten kannalta. Työmuodoksi luodaan työprosessi, jota noudatetaan. Prosessin etenemisessä kehitetään projektin prosessia kokemusten perusteella. Lopputuloksissa analysoidaan projektin eri osa-alueita ja sen toteuttamismahdollisuuksia sekä kehityskohteita.
Kaiken kaikkiaan siis tarkoituksena on ihmisten välisen vuorovaikutuksen, tiedon tuottamisen, yhteistyökuvioiden luomisen, tekemiseen heittäytymisen, virheistä oppimisen ja positiivisen epävarmuuden kautta saada toteutettua jotain uutta.
Lisäksi otteluiden suoratoistoille haettiin sosiaalisen median näkyvyyttä ennakkovideohaastatteluilla ja ottelun jälkeisillä huippuhetkien videolla.
Tulonmuodostuksellisesti merkittävässä osassa TuusKille oli heidän hankkimansa ottelusponsorit jokaiseen suoratoistettavaan otteluun.
Opinnäytetyössä käydään läpi käytännön ongelmien ratkaisua ja uusien ideoiden käytäntöjen, tuotteiden ja palveluiden tuottamista. Ideana on luonnostella, kehitellä ja ottaa käyttöön käytännöllisiä ratkaisuja.
Projektissa korostuu suunnittelu ja sen toteuttamisen etenemisen hallinta. Lähtökohdat ovat oma osaaminen ja näkemys ottelutapahtuman kaupallistamisesta. Tavoitteena on saada tuotettua luotettavaa suoratoistoa kaikkien osapuolten kannalta. Työmuodoksi luodaan työprosessi, jota noudatetaan. Prosessin etenemisessä kehitetään projektin prosessia kokemusten perusteella. Lopputuloksissa analysoidaan projektin eri osa-alueita ja sen toteuttamismahdollisuuksia sekä kehityskohteita.
Kaiken kaikkiaan siis tarkoituksena on ihmisten välisen vuorovaikutuksen, tiedon tuottamisen, yhteistyökuvioiden luomisen, tekemiseen heittäytymisen, virheistä oppimisen ja positiivisen epävarmuuden kautta saada toteutettua jotain uutta.
Lisäksi otteluiden suoratoistoille haettiin sosiaalisen median näkyvyyttä ennakkovideohaastatteluilla ja ottelun jälkeisillä huippuhetkien videolla.
Tulonmuodostuksellisesti merkittävässä osassa TuusKille oli heidän hankkimansa ottelusponsorit jokaiseen suoratoistettavaan otteluun.