Case: Verkkokaupan ulkoasu ja markkinointi
Nyholm, Kati-Maria (2022)
Nyholm, Kati-Maria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816909
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816909
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena perustettiin verkkokauppa pienelle käsityöalan yritykselle ja tehostettiin yrityksen markkinointiviestintää. Virven Villaset Laitilasta on myynyt tuotteitaan pääsääntöisesti pienten kyläpuotien yhteydessä, mutta tahtotilana on laajentaa yritystoimintaa. Tässä opinnäytetyössä perehdyttiin verkkokaupan lanseeraukseen hyödyntäen sisällönhallintaohjelmistoa ja kuvankäsittelyohjelmaa.
Teoriaosuudessa määriteltiin verkkokaupan tarkoitusta ja sisältöä. Verkkokaupan toteutuksessa hyödynnettiin alan asiantuntijoiden lähdekirjallisuutta erityisesti sisällöntuottamisessa sekä markkinointiviestinnässä. Visuaaliseen ilmeeseen kiinnitettiin erityistä huomiota.
Toiminnallisen opinnäytetyön case-osuudessa perustettiin yritykselle verkkokauppa ja suunniteltiin yrityksen markkinointia hyödyntäen opinnäytetyön teoriaosuudessa opittuja asioita markkinointiviestinnästä. Yrityksen tuotteille on kysyntää läpi vuoden, mutta markkinoinnin vuosikellolla kohdennettiin tiettyjä tuotteita sesongeittain. Nykyajan vaikuttamismahdollisuudet markkinointikeinona lisäävät tuotteiden tunnettavuutta.
Lähteinä opinnäytetyössä on käytetty markkinoinnin, digimarkkinoinnin ja verkkokauppaan liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyö antaa verkkokaupan sisällön tuottamiseen ja markkinoinnin kehittämiseen hyvän tietopaketin.
Teoriaosuudessa määriteltiin verkkokaupan tarkoitusta ja sisältöä. Verkkokaupan toteutuksessa hyödynnettiin alan asiantuntijoiden lähdekirjallisuutta erityisesti sisällöntuottamisessa sekä markkinointiviestinnässä. Visuaaliseen ilmeeseen kiinnitettiin erityistä huomiota.
Toiminnallisen opinnäytetyön case-osuudessa perustettiin yritykselle verkkokauppa ja suunniteltiin yrityksen markkinointia hyödyntäen opinnäytetyön teoriaosuudessa opittuja asioita markkinointiviestinnästä. Yrityksen tuotteille on kysyntää läpi vuoden, mutta markkinoinnin vuosikellolla kohdennettiin tiettyjä tuotteita sesongeittain. Nykyajan vaikuttamismahdollisuudet markkinointikeinona lisäävät tuotteiden tunnettavuutta.
Lähteinä opinnäytetyössä on käytetty markkinoinnin, digimarkkinoinnin ja verkkokauppaan liittyvää kirjallisuutta.
Opinnäytetyö antaa verkkokaupan sisällön tuottamiseen ja markkinoinnin kehittämiseen hyvän tietopaketin.