Sisältösuunnittelu markkinoinnin ja viestinnän keinoin: case Etelä-Pohjanmaan korkeakouluyhdistys
Lahtinen, Miska (2022)
Lahtinen, Miska
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615656
Tiivistelmä
Opinnäytetyö esittelee menetelmiä brändin kehittämiselle sisältösuunnittelun ja sisältömarkkinoinnin keinoin sekä esittelee erilaisia keinoja sisältömarkkinoinnin ja viestinnän strategiselle suunnittelulle. Työ perustelee strategisten menetelmien käyttöä brändistrategian suunnittelussa ja konkretisoi ne yrityksen käyttöön.
Sisältömarkkinoinnin ja sisältösuunnitelman luominen auttaa Etelä-Pohjanmaan korkeakouluyhdistystä tuottamalla heille strategisia keinoja kehittää oman yrityksensä markkinointia ja viestintää. Yhdistykselle tuotetut strategiset menetelmät perustuvat sisältöstrategian osa-alueisiin, joissa määritellään tavoitteita, asiakkaan ostopolkua, tarinaa, analysointia, rooleja, sekä tuotteiden toimitusta. Menetelmien hyödyntäminen sisältömarkkinoinninstrategiassa auttaa kehittämään yrityksen imagoa ja brändiä. Työ analysoi ja luo menetelmiä toimeksiantajan toiminnan kehittämiseksi.
Sisältömarkkinoinnin ja sisältösuunnitelman luominen auttaa Etelä-Pohjanmaan korkeakouluyhdistystä tuottamalla heille strategisia keinoja kehittää oman yrityksensä markkinointia ja viestintää. Yhdistykselle tuotetut strategiset menetelmät perustuvat sisältöstrategian osa-alueisiin, joissa määritellään tavoitteita, asiakkaan ostopolkua, tarinaa, analysointia, rooleja, sekä tuotteiden toimitusta. Menetelmien hyödyntäminen sisältömarkkinoinninstrategiassa auttaa kehittämään yrityksen imagoa ja brändiä. Työ analysoi ja luo menetelmiä toimeksiantajan toiminnan kehittämiseksi.