Kehittyminen hotellin vastaanottotehtävissä : päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö
Järveläinen, Sanni (2022)
Järveläinen, Sanni
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315317
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315317
Tiivistelmä
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön aiheena oli kehittyminen hotellin vastaanoton tehtävissä. Tavoitteena oli tunnistaa omia vahvuuksia ja kehityskohtia vastuuta ottavana työntekijänä. Työn yhteistyökumppanina toimi työnantaja Clarion Hotel Helsinki.
Opinnäytetyön menetelmänä oli osallistuva havainnointi, jonka avulla kerättiin aineistoa työpaikalla kymmenen viikon ajan. Päiväkirjaan dokumentoitiin päivittäistä työtä hotellin vastaanotossa. Päiväkirjamerkintöjen pohjalta kirjoitettiin viikkoseurantaa, jota analysoitiin teoriaa apuna käyttäen.
Työn tuloksena onnistuttiin tunnistamaan henkilökohtaisia vahvuuksia sekä kehityskohtia asiakaspalvelijana ja vuoropäällikkönä. Päiväkirjaseurannan avulla havaittiin myös omaa ammatillista kasvua ja projektin päätteeksi konkreettisena saavutuksena on vastaanoton vuoropäällikön paikka.
Opinnäytetyön menetelmänä oli osallistuva havainnointi, jonka avulla kerättiin aineistoa työpaikalla kymmenen viikon ajan. Päiväkirjaan dokumentoitiin päivittäistä työtä hotellin vastaanotossa. Päiväkirjamerkintöjen pohjalta kirjoitettiin viikkoseurantaa, jota analysoitiin teoriaa apuna käyttäen.
Työn tuloksena onnistuttiin tunnistamaan henkilökohtaisia vahvuuksia sekä kehityskohtia asiakaspalvelijana ja vuoropäällikkönä. Päiväkirjaseurannan avulla havaittiin myös omaa ammatillista kasvua ja projektin päätteeksi konkreettisena saavutuksena on vastaanoton vuoropäällikön paikka.