Asiakastyytyväisyyskysely Scandic Kajanukselle
Lindgren, Milla (2022)
Lindgren, Milla
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113665
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113665
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely Scandic Kajanukselle. Toimeksiantajana toimi Scandic Kajanus. Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella asiakkaiden tyytyväisyyttä hotellin sisustukseen, varustukseen ja yleisilmeeseen. Toimeksiantaja saa ajankohtaista tietoa sekä kehitysideoita, mitkä pohjautuvat asiakkaiden kokemuksista.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin paperilomakkeella, mitä jaettiin sisäänkirjautumisen yhteydessä. Kyselylomaketta jaettiin helmikuu-toukokuu 2021 aikana. Palautuneita asiakastyytyväisyyskyselyitä oli 98 kappaletta. Kyselyn tuloksien mukaan, asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun sekä hotellin siisteyteen. Tuloksien mukaan, eniten kehitettävää hotelilla on sisustuksessa ja varustuksessa.
Toimeksiantaja on saanut kattavan listan kehitysideoita, mitkä pohjautuvat asiakkaiden kokemuksiin vierailun aikana. Teoriaa tässä opinnäytetyössä on laadusta ja asiakastyytyväisyydestä, mitkä toimivat koko työn perustana. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja kehitysideoita on tutkittu suhteessa opinnäytetyön teoriaan. Tutkimuksessa tarkastellaan myös aikaisemman asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja verrataan mahdollisia muutoksia uudempaan tutkimukseen.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin paperilomakkeella, mitä jaettiin sisäänkirjautumisen yhteydessä. Kyselylomaketta jaettiin helmikuu-toukokuu 2021 aikana. Palautuneita asiakastyytyväisyyskyselyitä oli 98 kappaletta. Kyselyn tuloksien mukaan, asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä saamaansa asiakaspalveluun sekä hotellin siisteyteen. Tuloksien mukaan, eniten kehitettävää hotelilla on sisustuksessa ja varustuksessa.
Toimeksiantaja on saanut kattavan listan kehitysideoita, mitkä pohjautuvat asiakkaiden kokemuksiin vierailun aikana. Teoriaa tässä opinnäytetyössä on laadusta ja asiakastyytyväisyydestä, mitkä toimivat koko työn perustana. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja kehitysideoita on tutkittu suhteessa opinnäytetyön teoriaan. Tutkimuksessa tarkastellaan myös aikaisemman asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia ja verrataan mahdollisia muutoksia uudempaan tutkimukseen.