Sisällöntuotannon suunnitelma Erasmus+ Sport #BeActive -projektin Instagram-tilille
Lahtinen, Lisa-Maria (2022)
Lahtinen, Lisa-Maria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013186
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013186
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli seurata opinnäytetyön tekijän puolen vuo-den prosessia sisällöntuotannon konsulttina. Tekijä toimi sisällöntuottajana Opetushallituksen Erasmus+ Sport #BeActive -projektin Instagram-käyttäjätilille (@beactivefi). Erasmus+ Sport rahoittaa eurooppalaista liikunta- ja urheilusektorin yhteistyötä kymmenillä miljoonilla euroilla vuo-sittain.
Opinnäytetyön tietoperusta on integroitu toiminnallisen osuuden kuvaukseen. Raportin alussa esitellään @beactivefi-tiliä ja sen taustaa. Seuraavaksi käsitellään, kuinka laaditaan sisältöstrate-gia sosiaaliseen mediaan erilaisten mallien avulla. Tämän jälkeen käydään läpi asiakaspersoonat: miksi niitä tarvitaan markkinoinnissa ja minkälaiset ovat projektin keskeisimmät asiakaspersoo-nat. Lisäksi käsitellään sosiaalista mediaa ja Instagramin roolia yleisesti ja Erasmus+ Sportin markkinoinnissa. Pohdintaluvussa käydään läpi työn etenemistä, työskentelyprosessia kokonai-suutena, lopputulosta sekä kehitysehdotuksia jatkoa varten.
Opinnäytetyöprosessi alkoi marraskuussa 2021, jolloin opinnäytetyön tekijä aloitti Erasmus+ Sport @beactivefi-tilin konsulttina ja sisällöntuottajana. Sisällöntuotannon projekti kesti kuusi kuu-kautta eli huhtikuun 2022 loppuun. Työn tulokset ja kehittämisehdotukset hyödyttävät tilin uusia sisällöntuottajia sekä vastaavien markkinointiprojektien tekijöitä.
Opinnäytetyön tietoperusta on integroitu toiminnallisen osuuden kuvaukseen. Raportin alussa esitellään @beactivefi-tiliä ja sen taustaa. Seuraavaksi käsitellään, kuinka laaditaan sisältöstrate-gia sosiaaliseen mediaan erilaisten mallien avulla. Tämän jälkeen käydään läpi asiakaspersoonat: miksi niitä tarvitaan markkinoinnissa ja minkälaiset ovat projektin keskeisimmät asiakaspersoo-nat. Lisäksi käsitellään sosiaalista mediaa ja Instagramin roolia yleisesti ja Erasmus+ Sportin markkinoinnissa. Pohdintaluvussa käydään läpi työn etenemistä, työskentelyprosessia kokonai-suutena, lopputulosta sekä kehitysehdotuksia jatkoa varten.
Opinnäytetyöprosessi alkoi marraskuussa 2021, jolloin opinnäytetyön tekijä aloitti Erasmus+ Sport @beactivefi-tilin konsulttina ja sisällöntuottajana. Sisällöntuotannon projekti kesti kuusi kuu-kautta eli huhtikuun 2022 loppuun. Työn tulokset ja kehittämisehdotukset hyödyttävät tilin uusia sisällöntuottajia sekä vastaavien markkinointiprojektien tekijöitä.