Visuaalinen markkinointi : Suunnitelma visuaalisen markkinoinnin kehittämiseksi Kahvila Kantille
Hakkarainen, Iivo (2022)
Hakkarainen, Iivo
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013042
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää visuaalisen markkinoinnin teorioita Kuopion Kahvila Kantin käytettäväksi. Tavoitteena oli myös löytää konkreettisia toimia joita käyttää pohjautuen opittuihin teorioihin, sekä luoda katsaus kuinka kilpailevat kahvilat toimivat opinnäytetyön aiheen perspektiivistä.
Opinnäytetyön teoriaosuuksissa käsiteltiin visuaalista markkinointia, myynnin psykologiaa, markkinointiviestintää ja kuinka ihminen ympäristöä havainnoi. Opinnäytetyön aikana keskusteltiin Kahvila Kantin edustajan kanssa kehittämiskohteista ja nykytilasta visuaalisen markkinoinnin kehyksessä. Keskustelujen pohjalta luotiin pääkohdat, joihin opinnäytetyössä tulisi paneutua. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin ’tutkiva kehittäminen’ -muotoisena. Tutkimuksen aikana tutustuttiin useisiin Kuopiossa oleviin kahviloihin, joissa peilattiin toimintaa ja kahvilaa visuaalisen markkinoinnin teoriaan, sekä Kahvila Kantilta saatuihin kehitystä tarvitseviin seikkoihin.
Teorian ja tutkimusten pohjalta esiteltiin perusteluja ja toimenpiteitä pääkohtien kehittämiseksi. Opinnäytetyössä pyritään antamaan tietoa, kuinka jatkossa kehittää Kahvila Kantin visuaalista markkinointia tämänhetkisten trendien ja teorioiden pohjalta. Kaikkia toimenpiteitä ja kehittämis-kohteita ei voida ottaa käyttöön Kahvila Kantin omistavan yhtiön ja tilan vuokraajan välisien sopimusten vuoksi. Opinnäytetyössä haluttiin silti esitellä teoria ja potentiaali, jos tilanteeseen tulee muutoksia.
Opinnäytetyön teoriaosuuksissa käsiteltiin visuaalista markkinointia, myynnin psykologiaa, markkinointiviestintää ja kuinka ihminen ympäristöä havainnoi. Opinnäytetyön aikana keskusteltiin Kahvila Kantin edustajan kanssa kehittämiskohteista ja nykytilasta visuaalisen markkinoinnin kehyksessä. Keskustelujen pohjalta luotiin pääkohdat, joihin opinnäytetyössä tulisi paneutua. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin ’tutkiva kehittäminen’ -muotoisena. Tutkimuksen aikana tutustuttiin useisiin Kuopiossa oleviin kahviloihin, joissa peilattiin toimintaa ja kahvilaa visuaalisen markkinoinnin teoriaan, sekä Kahvila Kantilta saatuihin kehitystä tarvitseviin seikkoihin.
Teorian ja tutkimusten pohjalta esiteltiin perusteluja ja toimenpiteitä pääkohtien kehittämiseksi. Opinnäytetyössä pyritään antamaan tietoa, kuinka jatkossa kehittää Kahvila Kantin visuaalista markkinointia tämänhetkisten trendien ja teorioiden pohjalta. Kaikkia toimenpiteitä ja kehittämis-kohteita ei voida ottaa käyttöön Kahvila Kantin omistavan yhtiön ja tilan vuokraajan välisien sopimusten vuoksi. Opinnäytetyössä haluttiin silti esitellä teoria ja potentiaali, jos tilanteeseen tulee muutoksia.